چگونه تعداد دیدگاه در مقالات خود را افزایش دهیم؟

در سالهای اخیر بازاریابی بر اساس ایجاد محتوای با ارزش یا همان Content Marketing نقش مهمی را در بازاریابی دیجیتالی ایفا کرده است و وبلاگ ها نقشی اساسی درکمک به ارتقای این نوع از بازار یابی دارند. موارد زیادی برای موفقیت یک وبلاگ وجود دارد، اما بعد از این که مراحل جستجو، جمع آوری و ساماندهی مقاله خود را سپری کردید چگونه روند موفقیت خود را ارزیابی می کنید؟ البته شما می توانید با استفاده از ابزارهای آمارگیر سایت، میزان بازدیدکنندگان را اندازه گیری کنید اما پیش بینی درست درباره میزان موفقیت شما در بخش دیدگاه و درحقیقت در میزان فعالیت کاربران وبلاگ شما نهفته است.

در این مقاله ما به 10 راه درست و کامل جهت افزایش فعالیت کاربران در وبلاگ شما و همچنین به معرفی بهترین ابزارهای کمک کننده در این راستا می پردازیم، اما قبل آن اجازه دهید درباره ی دلیل اهمیت فعالیت کاربران در موفقیت وبلاگ اشاره ای داشته باشیم.

اهمیت فعالیت کاربران در سایت چقدر است؟

فضایی برای گفتگو:

بخش نظرات در سایت، سد بین مولف و مخاطب را می شکند وباعث افزایش فعالیت کاربر می گردد، همچنین مخاطب را به طور مستقیم درگیر محتوا می کند.این کار برپایی یک مذاکره سالم و مثمرثمر را ترویج می دهد. از دید خوانندگان مطالب، بخش دیدگاه به آنها اجازه به اشتراک گذاری نظراتشان و فعالیت در وبلاگ را می دهد و آنها می توانند سوالات خود را در رابطه با موضوعاتی که با جستجو در گوگل به نتیجه نرسیده اند، مطرح کنند.

خلاصه اینکه، فعالیت کاربران در وبلاگ، صحبت تک نفره وبلاگ نویس را به یک مذاکره چند نفره تبدیل می کند و در نتیجه باعث افزایش فعالیت کاربران می شود.

تاثیر تعداد دیدگاه بر سئو:

در حال حاضر سندی در رابطه با تاثیر فعالیت کاربران در بهبود روند سئو وجود ندارد. هرچند اینطور به نظر می رسد که گوگل فعالیت سالم کاربران در سایت را در نظر می گیرد و ارسال دیدگاه تاثیر کوچکی در بهبود سئو سایت شما دارد. هنگامی که یک وبلاگ دارای تعداد زیادی دیدگاه از طرف افرادی است که پروفایل آنها در شبکه های اجتماعی تصدیق شده است، این خود دلیل محکمی است که وبلاگ، محتوای با ارزشی دارد و سزاوار کسب رتبه ای بالا در رتبه بندی گوگل است. علاوه بر آن ارسال هر دیدگاه جدید در صفحه شما موجب یک آپدیت یا بروزرسانی در محتوا میگردد که تازگی و طراوت مطالب شما از دید گوگل را تضمین میکند.

برای شناخت بهتر تاثیر محتوای تازه بر سئو و توصیه های گوگل در این رابطه به مقاله ای تحت عنوان توجه گوگل به محتوای تازه مراجعه نمایید.

افزایش چگالی کلمات کلیدی:

کلمات و عبارات کلیدی به کار رفته در دیدگاه ها می توانند رتبه شما را در آن کلمات کلیدی به کار رفته افزایش دهد، حتی اگر آن عبارت کلیدی در خود متن به کار نرفته باشد. به مثال زیر توجه کنید:

تاثیر تعداد دیدگاه بر سئو

این صفحه از سایت به دلیل کلمات کلیدی که در دیدگاه ها به کار رفته و اصلا در خود متن نبوده رتبه گرفته است، بخش پررنگ شده نشانگر کلمه کلیدی ایجاد شده در بخش دیدگاه ها است.

افزایش اعتبار سایت و نویسنده

فعالیت کاربران در سایت باعث افزایش تعامل آنها با شما می شود و در واقع رونق یافتن دیدگاه گذاری در وبلاگ شما باعث می شود که شما صمیمی، با هوش وقابل احترام نشان داده شوید وافزایش فعالیت کاربران، دیگران را ترغیب به ملحق شدن به گروه شما می کند.

حال شما می دانید که چرا افزایش فعالیت کاربران باعث بهبود روند موفقیت شما می شود، بنابراین اجازه دهید به این موضوع که چگونه باعث افزایش فعالیت کاربران شویم بپردازیم.

10 توصیه  برای افزایش فعالیت کاربران در بخش نظرات

وضعیت سئو سایت را بهبود دهید

به منظور فعالیت کاربران در وب سایت ابتدا کاربران باید قادر باشند تا وبلاگ شما را بیابند. مطمئن شوید که مطالب شما در ایندکس گوگل قرار گرفته است و تمام فاکتور های رتبه گیری را رعایت کرده اید. به منظور فراگیری بیشتر در باره ی روش های بهبود رتبه وبلاگ، مقاله های موجود در بخش آموزش سئو مطالب وبسیما را بدقت مطالعه فرمایید.

علاوه بر آن شما می بایست وبلاگ خود را در شبکه های اجتماعی نیز ارتقاء دهید زیرا به طور حتم مخاطبان شما شبکه های اجتماعی را به خوبی درک می کنند. معرفی محصولات شما به افراد مرتبط با موضوع تان باعث می شود تا دیدگاه های مثمرثمر زیادی دریافت کنید.

تنظیمات بخش دیدگاه وبلاگ خود را بررسی کنید

اگر شما از وردپرس، بلاگر ویا هر cms دیگری استفاده می کنید مطمئن شوید که تنظیمات شما به کاربران اجازه ارسال دیدگاه می دهد. تصویر زیر نمونه ای از تنظیمات بخش نظرات در ورد پرس را نمایش می دهد.

تنظیمات ارسال دیدگاه در وردپرس

در تصویر بالا ما با انجام تنظیمات به کاربران سایت اجازه ارسال دیدگاه می دهیم و شرکت در گفتگو را برای افراد ساده می کنیم، اما احتیاجی به فعال کردن گزینه هایی مبنی بر رجیستر کردن و لاگ این کردن نمی باشد. درخواست اطلاعات اضافی و شخصی از کاربران هنگام ارسال دیدگاه موجب کاهش تعداد نظرات ارسالی در سایت خواهد شد.

بعضی وبلاگ ها همچون بلاگسیما از ابزار CAPTCHA برای تصدیق اینکه کاربر انسان است و نه ماشین استفاده می کنند، هرچند که این کار همیشه توصیه نمی شود چرا که ممکن است کاربر حوصله و صبر کافی برای وارد کردن اعداد و حروف نا مشخص را نداشته باشد، بنابراین CAPTCHA و ابزار تصدیقی از این قبیل ممکن است خوانندگان واقعی را دور کند. اگر به استفاده از این روش اصرار دارید حتما از نمونه های ساده تر مانند جمع یا ضرب دو عدد استفاده کنید. برای آشنایی با سیستم مقابله با اسپم و تاریخچه آن مقاله کپچا چیست و چه کاربردهایی دارد را مطالعه کنید.

بخش نظرات وبلاگ خود را مدیریت کنید

مهم است که دیدگاه ها مدیریت شوند در غیر اینصورت اسپم ها با لینک های نامرتبط در وبلاگ شما قرار می گیرند و اگر اینگونه دیدگاه ها بدون مدیریت باقی بمانند ممکن است مخاطبان واقعی شما را آزرده کنند. دیدگاه زیر نمونه ای از یک اسپم است که در دید اول ممکن است یک دیدگاه واقعی به نظر برسد اما نکته اینجا است که دیدگاه ارسالی ربطی با موضوع مورد نظر نداشته است و هیچ ارزشی برای خوانندگان مقاله نخواهد داشت، بنابراین فورا آن را پاک می کنیم.

نمونه دیدگاه اسپم

بسته به میزان بازدیدکنندگان سایت خود، دیدگاه ها را هفته به هفته یا ماهیانه بررسی کنید و مطمئن شوید که دیدگاه های اسپم و لینک های نا مرتبط را بدون هیچ تاخیری از صفحه وبلاگ خود پاک کرده اید.

اجازه انتشار لینک های واقعی را بدهید

گاهی اوقات ممکن است دیدگاه گذاران حقیقی لینکی مرتبط در سایت شما قرار دهند، آیا این گونه لینک ها بر اعتبار سایت شما هم تاثیری دارد؟ بله، آیا می بایست اجازه انتشار اینگونه لینک ها را در وبلاگ خود بدهیم؟ بله

لینکی مرتبط با موضوع شما و مفید برای خوانندگان شما تاثیر کوچکی بر روی اعتبار سایت شما دارد، با برداشتن اینگونه لینک ها از روی صفحه وبلاگ خود، کاربر را از دیدگاه گذاری های مجدد دلسرد می کنید. اگر برثابت نگه داشتن اعتبار سایت خود خیلی حساس هستید می توانید لینک هایی که در سایت شما قرار می گیرد را نوفالو کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله معرفی نوفالو و دلایل استفاده از آن مراجعه کنید.

مثال زیر یک دیدگاه با لینک مرتبط با موضوع است که ما آن را دست نخورده نگه داشته ایم.

قرار دادن لینک در دیدگاه

از مخاطبان خود درخواست کنید نظرات خود را بیان کنند

از کاربران بخواهید تا دیدگاه خود را ارسال کنند واز اینکه مستقیما از آنها بخواهید که نظرات و بازخوردشان را برای شما ارسال کنند، مضطرب و شرمنده نباشید.

وبلاگ مکانی برای به اشتراک گذاری دانسته های افراد است اما شما باید کاربران را تشویق به اشتراک گذاری دانسته هایشان کنید. ممکن است شما خود فردی خبره باشید اما با روی گشاده رفتار کنید تا کاربران شما را قابل نزدیک شدن و دستیافتنی ببینند. برای مثال شما متنی مبنی بر ده روش برای افزایش فعالیت کاربران در سایت می نویسید، ممکن است شما هر توصیه ای را که برای افزایش فعالیت کاربران لازم است را ارائه کرده باشید اما فروتن باشید و از آنان بخواهید تجربیاتشان و همچنین اگر مطالب بیشتری به ذهن شان می رسد با شما در میان بگذارند.

درخواست از کاربران برای ارسال دیدگاه

شما می توانید نحوه درخواست ما را از کاربران سایت وبسیما جهت دیدگاه گذاری که در آخر هر مقاله وجود دارد مشاهده کنید، همچنین در اینجا به چند توصیه برای درخواست از فعالیت کاربران اشاره شده است:

می توانید با سوال شروع کنید (به نظر شما عداد دیدگاه یک مقاله بر سئوی آن تاثیرگذار است؟)

  • لحن بیانتان دوستانه و متواضع باشد
  • درخواست خود را در آخر هر پست قرار دهید و با ضخیم کردن متن آن، نوشته تان را در چشم قرار دهید.
  • سوالات خود را بر اساس موضوع مقاله و خوانندگان آن طراحی کنید.
  • سوالات تان ساده و مختصر باشد.

به دیدگاه ها ی ارسال شده پاسخ دهید

این بخش در ادامه مبحث مدیریت دیدگاه ها قرار دارد. زمانی که شما به مدیریت دیدگاه ها می پردازید، زمانی را هم برای پاسخ گویی به نظرات، سوالات و بازخوردهای مخاطبانتان اختصاص دهید. اگر مخاطبان شما بدانند که پاسخ دیدگاه هایی را که ارسال می کنند دریافت خواهند کرد به انتشار افکارشان در وبلاگ شما ادامه می دهند.

به عنوان یک متخصص، این وظیفه شما است که به سوالات پاسخ دهید، اگر پاسخ سوال در یکی دیگر از پست های شما قرار دارد لینک آن را بین مخاطبانتان به اشتراک بگذارید. دیدگاه ها به شما اجازه می دهند تا در بحث ها شرکت کنید و اطلاعات بیشتری در اختیار مخاطبانتان بگذارید. سعی کنید پاسخ های شما بطور کامل پاسخ گوی سوالات کاربران باشد و از پاسخ های کوتاه و سطحی پرهیز کنید، شما در مقابل مطالب ارسالی خود مسئول هستید. تصویر زیر نمونه ای از پاسخ به دیدگاه های ارسال شده است.

زمانی که یک بازخورد مثبت از مخاطب خود دریافت می کنید از مخاطب خود قدردانی کنید، فرض کنید که او زمانی را صرف کرده و برای شما دیدگاه ارسال کرده است و شما در پاسخ فقط بخواهید که آن را بخوانید و از آن بگذرید، این کار منصفانه نیست پس پاسخ کاربر را بدهید و بخاطر دیدگاهش از او تشکر کنید.

پاسخ گویی به نظرات مثبت کاربران

در مورد بازخوردهای منفی کمی نمک وارد قضیه کنید و در پاسخ به انتقاد کاربران از حس شوخ طبعی استفاده کنید و پاسخ آنها را با نیش و کنایه ویا گستاخانه جواب ندهید چرا که هر فردی اجازه دارد نظر خود را بگوید و اگر کسی ایراد مقاله تان را به شما گوش زد کرد دوباره آن را چک کنید و از کاربری که اشتباه شما را به شما یادآوری کرده به خاطر توجهش تشکر کنید.

نحوه پاسخ گویی شما به کاربرانتان در حسی که به شما پیدا می کنند تاثیر گذار است و حتی نحوه پاسخ گویی شما مشخص می کند که آیا آنان باز هم به سایت شما مراجعه می کنند یا خیر.

یک مکالمه به منظور افزایش فعالت کاربران آغاز کنید

اغلب دیدگاه ها یک و یا حداکثر دو پاسخ گویی دارند، اما اگر می خواهید که مخاطبانتان تشویق به دیدگاه گذاری شوند یک مکالمه را با آنها آغاز کنید و یک موضوع در دیدگاه هایتان به راه بیندازید.

همانطور که در با دوستانتان به تعامل می پردازید، در پاسخ گویی به دیدگاه ها ی ارسالی تان نیز رفتار کنید. زمانی که پاسخ کاربر خود را می دهید، در پایان پاسخ خود، از او سوالی مرتبط با موضوع مورد بحث خود بپرسید تا به ادامه فعالیت کاربر افزوده شود. همچنین امکان دارد که شانسی داشته باشید و کاربران دیگر هم پاسخی برای سوالات شما داشته باشند و در بحث شما شرکت کنند.

داغ کردن بحث در نظرات وبلاگ

به کاربران فعال در ماه جوایزی اهدا کنید

اگر از تعداد دیدگاه های ارسالی در وبلاگ خود رضایت ندارید، به کاربران خود جهت دیدگاه گذاری انگیزه دهید. برخی از وبلاگ نویسان کاربرانی که بیشترین دیدگاه را ارسال می کنند را انتخاب می کنند و برای آنها جوایزی برای قدر دانی در نظر می گیرند

اگر شما امکان هدیه دادن را ندارید، می توانید بایک تشکر از آنها در سایت و یا شبکه اجتماعی تان حمایت کنید. اگر آنها از توییتر استفاده می کنند، شما هم می توانید از همان شبکه اجتماعی برای تشکر از آنها استفاده کنید. قدر دانی کردن از کاربران سایت به طور منظم، آنها را ترغیب به ارسال دیدگاه های بیشتر می کند.

دوستان و همکارنتان را نیز درگیر ارسال دیدگاه کنید

گرفتن اولین دیدگاه سخت ترین بخش کار است، خواننده مقاله شما ممکن است واقعا از آن لذت برده باشد و امکان دارد نظرات زیادی برای به اشتراک گذاری آن با شما داشته باشد اما به دلیل اینکه هنوز کسی دیدگاهی برای مقاله مورد نظر ارسال نکرده است ممکن است برای ارسال دیدگاه خود دست نگه دارد! چراکه که این یک عارضه ی همگانی است که هیچ کس نمی خواهد اولین نفر باشد.

برای رفع این مشکل از دوستان و یا همکاران خود بخواهید که پست شما را بخوانند و نظری مرتبط با موضوع ارسال کنند تا یخ خوانندگانی که تمایل دارند در رابطه با موضوع صحبتی داشته باشند آب شود.

گزینه ای با عنوان عضویت در خبرنامه قرار دهید

و در آخر گزینه ای با عنوان عضویت در خبر نامه اضافه کنید و آن را در مکانی برجسته و قابل دید قرار دهید.

در اینصورت حتی کسانی که تا به حال برای مقالات شما دیدگاهی ارسال نکرده اند، از مقالات جدید شما باخبر می شوند و آنها را می خوانند و ممکن است شانسی برای دیدگاه گذاری اینگونه افراد در مقالات جدید خود داشته باشید و این خود باعث افزایش فعالیت کاربران سایت شما می شود. برای ایجاد انگیزه در افراد برای عضویت در خبر نامه شما می توانید به آنها امکاناتی مانند ویدئو های آموزشی و کتاب الکترونیکی پس از عضویت شان در خبرنامه را بدهید؛ به یاد داشته باشید که وبلاگ مکانی برای اطلاعات دادن و اطلاعات گرفتن است.

تشویق کاربران به عضویت در خبرنامه سایت

مهم است که به خاطر داشته باشید که عدم فعالیت کاربران در سایت به معنی این نیست که آنان قدردان زحمات شما نبوده اند و یا اصلا مقاله ی شما را نخوانده اند. شما فقط نیاز دارید که سایت خود را آماده ی پذیرا بودن برای کاربران خود و راحتی در تعامل کنید که در زیر به ذکر چند ابزار کمک کننده برای افزایش فعالیت کاربران در سایت پرداخته شده است.

ابزارهای ارسال دیدگاه گذاری درسایت یا وبلاگ

ابزار زیر مکملی برای افزایش فعالیت کاربران در سایت هستند:

ارسال دیدگاه با CommentLuv

CommentLuv یک افزونه ی وردپرس است که امکان لینک dofollow را به کاربر می دهد. شما می توانید تنظیماتی مبنی براینکه چه زمانی لینک dofollow شودانجام دهید، برای مثال بعد از پنجمین ارسال دیدگاه از یک شخص.علاوه بر آن اگر کاربر CommentLuv را دروبلاگ خود نصب کرده باشد: دیدگاه او لینک می شود به آخرین مقاله در سایت خودش که این به نوبه خود انگیزه ای برای دیدگاه گذاری کاربران می شود چراکه می دانند بعد از هر دیدگاه گذاری از کاربرن سایت او را بازدید خواهند کرد. این افزونه جهت فیلتر کردن دیدگاه های اسپم نیز کاربرد دارد. در حال حاضر نسخه رایگن افزونه CommentLuv در مخزن وردپرس موجود است.

ارسال دیدگاه با Disqus

Disqus بروی اغلب انواع وب سایت ها کار می کند و تنظیمات آن اجازه ی انتقال دیدگاه ها به یک سیستم یکپارچه را می دهد. همچنین Disqus امکان ارسال ایمیل برای شما در صورتی که کاربری برای شما دیدگاهی ارسال کرده باشد و یا پاسخ دیدگاه شما را داده باشد را نیز فراهم می کند و این ابزارشما را از طریق ایمیل باخبر می سازد. Disqus به شما امکان دسترسی مستقیم به رسانه اجتماعی را می دهد.ابزارهای دیدگاه گذاری زیادی وجود دارد که معروف ترین آنها شامل Livefyre, IntenseDebate و Facebook’s Comment Plugin می باشند.

سخن پایانی

این مقاله با بررسی دقیق بخش نظرات وبسیما و سایت های گوناگون توسط مهندس بهاره سادات حسینی تهیه شده است، تلاش ما در وبسیما برآن است که تعامل خوبی با شما خوانندگان عزیز برقرار کرده و تجربیات و اطلاعات خود را در قالب مقالاتی کامل و کاربردی در اختیار شما قرار دهیم. نظرات شما برای ما بسیار ارزشمند بوده و با صبر و خوشنودی پاسخ گوی تک تک آنها هستیم.

با انجام این 10 مرحله، شما بدون شک افزایش فعالیت کاربران در سایت خود را مشاهده می کنید، هرچند وب سیما اطمینان دارد که شما بر اساس تجربیات خود ممکن است راه های بیشتری را پیشنهاد دهید و باعث خوشحالی ما می شود که از پیشنهادهای شما با خبر شویم. پس به ما اجازه دهید تا در بخش دیدگاه ها از نظرات و پیشنهادات شما مطلع شویم.

پاسخ‌گوی سوالات شما هستیم سوال شما توسط کارشناسان وبسیما پاسخ داده شده و از طریق پیامک اطلاع رسانی می‌شود
نام و نام خانوادگی نام و نام خانوادگی به فارسی
آدرس ایمیل sample@domain.com
تلفن همراه 09 XX XXX XXXX
متن نظر
ثبت دیدگاه
  • مجید نظری
    09/09/2019

    چگونه در قسمت برچسبها و دسته های محصولات ارسال دیدگاه را فعال کنیم؟

    • وبسیما
      WEBSIMA
      21/09/2019

      سلام دوست عزیز
      معماری دیتابیس وردپرس به گونه ای طراحی شده است که قابلیت درج دیدگاه در صفحات دسته بندی و برچسب پیش بینی نشده است. به طور کلی نیز ماهیت صفحات آرشیو نیازی به بخش نظرات نداشته و با این کار عملا ماهیت آن را از یک دسته بندی به یک مقاله تغییر میدهید.

      • مجید نظری
        21/09/2019

        درود بر شما خیلی محبت کردید
        حالا اگه بخوایم شدنی هست؟
        و به نظر شما اگه این کار انجام شود آیا ایرادی دارد؟

        • وبسیما
          WEBSIMA
          22/09/2019

          میشه با تغییراتی در کدنویسی و ایجاد id های مجازی این بخش رو فعال کرد ولی استفاده از اون رو پیشنهاد نمیکنم.
          همچنین میتونید یک برگه ایجاد کنید و در اون محتوای یک دسته بندی رو نمایش بدید تا از بخش کامنت هم استفاده کنید ولی برای جلوگیری از ایجاد صفحات تکراری باید دسته بندی مربوطه رو بر روی این صفحه ریدایرکت کنید.

      • مجید نظری
        22/09/2019

        درود بیکران بر شما که منت میزارید و جواب بنده رو میدید
        در اینترنت سرچ کردم گذاشتن محتوای یک دسته بندی در برگه را با کد نویسی و با افزونه گفته بود. شما کدوم رو پیشنهاد میکنید؟

        • وبسیما
          WEBSIMA
          22/09/2019

          خواهش میکنم دوست عزیز
          روشی که استفاده میکنید یعنی افزونه یا کد تفاوتی برای گوگل نمیکند. مهم محتوایی است که در دسترس کاربر و گوگل قرار میگیرد. در نتیجه روشی را انتخاب کنید که سریعتر و بهتر به نتیجه مورد نظر میرسد.

  • پادرا پادرا
    23/12/2018

    سلام.مرسی از مطالب جالبتون

  • mohammad x
    09/07/2018

    در بخش ‘بخش نظرات وبلاگ خود را مدیریت کنید’ گفتید که نظراتی که ارزش چندانی ندارند را حذف کنیم
    بنظرتون حذف این نظرات تاثیر منفی حاصل از بی توجهی رو در کاربران ایجاد نمیکنه؟

    در ضمن در یکی از مقالات ما که مربوط به کتاب زیست یکی از پایه های درسی هست تقریبا همه نظرات یا تشکر هستند یا انتقاد از فارسی سازی عبارات تخصصی کتاب.
    یعنی از بیست کامنت تقریبا ۱۶ تا نقد فارسی سازی عبارات هست با اینکه مقاله مربوط به دانلود کتاب زیست هست بنظرتون تایید این نظرات نمیتونه چگالی فارسی سازی زیست رو اونقد بالا ببره که نتیجه عکس بگیریم؟
    راهکار چیه؟
    روزی ۳ یا ۴ نظر میاد تو اون مقاله که عموما نقد فارسی سازی هست بهترین کار با این نظرات چیه؟

    • وبسیما
      WEBSIMA
      12/07/2018

      سلام دوست عزیز
      1- منظور ما بیشتر نظراتی بوده است که توسط ربات ها و بی هدف در صفحه قرار میگیرند و معمولا هدف لینک سازی دارند. اگر نظرات از طرف کاربران هست بهتر است تایید و پاسخ داده شوند.
      2- بهترین کار این هست که شما، هنگام پاسخ دادن به این نقد فارسی سازی از متن مورد نظر خود با کلمات هدف استفاده کنید و تا حد امکان پاسخ های طولانی و منطقی به مخاطبین خود بدهید. ئاسخ به این نظرات به شما کمک میکند که متن موجود در صفحه و چگالی کلمات کلیدی خود را بهبود دهید.
      مثلا در پاسخ به این نظرات میتوانید به نقاط قوت آن کتاب اشاره کنید.

      • mohammad x
        12/07/2018

        تشکر از پاسخ کاملتون

        • وبسیما
          WEBSIMA
          14/07/2018

          خواهش میکنم دوست عزیز
          امیدوارم که مقالات وبسیما برای شما مفید بوده باشه. پیشنهاد میکنم سایر مقالات در حوزه کامنت مارکتینگ را هم مطالعه کنید.

  • دلاور دلاور
    28/05/2018

    سلام خسته نباشید
    وقتی در مقالات به یک دیگر لینک میدهم این لینک ها در دیدگاه ها دیده میشوند دلیلش چیست؟ ایا درست است
    این دیدگاه ها را تایید کنم تا در صفحه نمایش داده شود یا نه؟

    • وبسیما
      WEBSIMA
      30/05/2018

      این قابلیت مربوط به سیستم بازتاب وردپرس است که لینک های ارجاع دهنده به آن مطلب را مشخص میکند. بهتر است آنها را تایید نکنید.
      شما میتوانید از بخش تنظیمات -> گفتگوها قابلیت درج بازتاب را برای سایت غیرفعال کنید.

  • پشم سنگ
    19/10/2017

    موفق باشید

  • دکتر افشار جراح بینی
    03/10/2017

    ممنون از سایت خوبتون

  • آزمون آیین نامه
    24/09/2017

    ممنون از سایت خوبتون. من هم توی سایتمون آموزش های
    زیادی گداشتم به سایت من هم سر بزنید

  • مرجان
    24/09/2017

    سلام و وقت بخیر .ممنون از مقالات جامعی که منتشر میکنید واقعا خیلی به من کمک میکنه .
    فقط سوال من اینه که دیدگاه های که به زبان های دیگه در سایت قرار میدهند ارزشی دارند و یا بهتر است پاک شود؟؟
    ممنون میشم جواب بنده بدهید.

    • وبسیما
      WEBSIMA
      27/09/2017

      سلام دوست عزیز
      عموما این پیام ها تبلیغاتی و اسپم هستند بهتر است آنها را از سایت خود حذف کنید.

  • امیر
    04/05/2017

    با سلام
    من در بخش تنظیمات گفتگو، بخش بازتاب ها را غیرفعال کردم.
    بنظرتون فعال باشد بهتر است یا غیر فعال ؟

    • وبسیما
      WEBSIMA
      06/05/2017

      سلام دوست عزیز
      غیرفعال باشد بهتر است

  • رضا
    06/04/2017

    سلام وقت بخیر … میشه از یک کلمه کلیدی در چند صفحه استفاده کرد یا هر کلمه کلیدی برای یک صفحه است؟؟؟

    • وبسیما
      WEBSIMA
      06/04/2017

      سلام دوست عزیز
      هدف گذاری چند صفحه متفاوت بر روی یک کلمه استراتژی درستی نیست و شما را از هدف اصلی دور میکند

  • محمد علی
    24/05/2016

    ضمن تشکر از مقاله ی خوب شما ، در مقاله ذکر شد که گوگل اهمیت به محتوا تازه می دهد ، اما سوال اینجاست که گوگل از کجا باید بفهمد این نوشته در چه تاریخی ویرایش شده است ؟
    آیا لازمه کدی در قسمتی از نوشته بگذاریم که تاریخ آخرین ویرایش نوشته را نمایش دهد ؟
    چون در پیش فرض تنها تاریخ انتشار نوشته نمایش داده می شود.
    سیستم مورد استفاده ی من وردپرس هست
    سپاس فراوان

    • وبسیما
      WEBSIMA
      26/05/2016

      سلام دوست عزیز
      تاریخ آخرین ویرایش یا تغییرات نوشته در نقشه سایت ثبت میشود. البته امکان قرار دادن آن در خود صفحه نیز وجود دارد ولی نقشه سایت کفایت میکند.

  • محمد جلالی
    20/05/2016

    بسیار عالی بود دست شما درد نکنه

    • وبسیما
      WEBSIMA
      21/05/2016

      خواهش میکنم دوست عزیز، موفق باشید

  • یاور آی تی
    26/01/2016

    بسیار متشکرم
    واقعا مقاله ی پر محتوایی بود

  • نوروز
    20/01/2016

    خیلی مطلب خوبی بود

  • فرهاد
    02/10/2015

    می خواستم بدونم چرا دیگه سایت دیسکاس بدون فیلترشکن باز نمیشه؟؟ در حالی که ایران فیلترش نکرده(تو سایت فیلترینگ درخواست رفع فیلترشو دادم گفتن فیلتر نیست)؛ چه مشملی هست؟؟؟ ممنمون

    • وبسیما
      WEBSIMA
      03/10/2015

      دقیقا توی چه بخشی رفتید؟ خود سایت رو که من الان امتحان کردم باز میشد.

  • تینا
    18/08/2015

    ممنون

  • بهنام
    24/04/2015

    ما توی سایتمون قسمتی داریم به نام شکر گذاری که افراد فعال سایت هر روز توش نظر میدن ، این ایرادی نداره که افراد تکراری توی تایم های مختلف هی نظر بذارند ؟

    • وب سیما
      25/04/2015

      سلام
      اگر واقعی باشند نه، هیچ مشکلی نیست

  • عباس دیتا
    05/04/2015

    سلام من حتما تو سایت دیتا استفاده مبکنم ممنونم واقعا مفید بود… d8a.ir

    • وب سیما
      05/04/2015

      خواهش میکنم دوست عزیز، موفق باشید

  • حمید
    11/03/2015

    سلام خسته نباشید. ممنون از مطالب خوب شما. سایت شما عالیست فقط یکم فونت قسمت نظرات مناسب نیست و خوندنش سخته یعنی خیلی کمرنگه با تشکر

    • وب سیما
      11/03/2015

      سلام
      ممنون از پیشنهادی که دادید، حتما بررسی میکنم

  • ماهی
    12/02/2015

    با سلام خدمت شما از این همه لطف و راهنمایی ممنون هستم من یک وبلاگ نویسم که دوست دارم وبلاگ خودم را کم کم سئو کنم و این مباحث را پایه ای یاد بگیرم.امیدوارم روزی وبلاگم را با کمک شما در صفحات اول ببینم.

    • وب سیما
      14/02/2015

      سلام دوست عزیز
      امیدوارم این مقالات بتونه شما رو در این مسیر یاری کنه. موفق و پایدار باشید

  • mortaza
    05/02/2015

    مطالب بسیار خوبی دارید
    درسته گوگل با متن طولانی تر موافقه
    اما یکم به فکرکاربرا هم باشید خیلی متنه دراز بود اصلا نفهمیدم چی شد وقتی داشتم می خوندم

    • وب سیما
      05/02/2015

      ممنون از شما دوست عزیز
      قصد داشتیم که این مقاله رو دو بخش کنیم ولی فکر کردیم که ممکنه برای کاربران سخت بشه. ولی حق با شماست که خیلی طولانیه در عوض کامله

  • مهدی
    26/12/2014

    خیلی خیلی خیلی ممون از معرفی Disqus چند ماه بود که وردپرسم هنگام ارسال دیدگاه 404 میداد با نصب Disqus همه چی حل شد.عالی بود.

    • وب سیما
      27/12/2014

      خواهش میکنم، امیدوارم که موجب مشارکت بیشتر کاربران در سایت هم بشه

  • ahangbaz
    22/11/2014

    خیلی عالی بود موفق باشید ، اما قالب قبلی رو هم نزاشتیدا خ خ خ خ

  • بهنام
    15/11/2014

    البته دو تا زیر دامنه هم دارم , و از مدیریت محتوای وردپرس استفاده میکنم .
    محتوا تغییری نخواهد کرد ,

    منظور از ساختار لینک دهی فقط Permalink است یا شامل مورد دیگه ای هم میشه؟
    و از نظر وبسیما ساختار مناسب برای Permalink چیست؟

    ممنون بابت پاسخگویی .

    • وب سیما
      15/11/2014

      ساختار لینک همون آدرس دهی صفحات است یعنی آدرس مربوط به نوشته ها، دسته ها، برگه ها و برچسب ها تغییری نکنه مگر در آدرس دامنه.

      بهترین گزینه در وردپرس همون “نام نوشته” است که بسیار هم کارآمد و مناسبه.

  • بهنام
    15/11/2014

    سلام
    ممنون از مطالب بسیار خوبتون
    در مورد سئو سوال دارم لطفا راهنمایی کنین

    آیا امکان انتقال دامنه ای ( domain1.com ) به دامنه دیگه ( domain2.com ) بدون از دست دادن ایندکس و رتبه دامنه است؟
    تا انتقال کامل چه مدت زمان لازم داره؟

    با تشکر

    • وب سیما
      15/11/2014

      سلام دوست عزیز
      بله امکانش هست و خود گوگل وبمستر برای اینکار راهنمای کاملی داره، سوال مهم اینه که آیا ساختار لینک دهی شما و نوع محتوا تغییر نخواهد کرد و فقط نام دامنه تغییر میکنه؟ دراینصورت کار شما خیلی راحت میشه و در کمتر از یک ماه تمامی ایندکس ها جدید خواهند شد بدون افت بازدید.

  • علیرضا
    14/11/2014

    سلام
    به نظر من یکی از مزایای دیگر بخش نظرات ، مراجعه دوباره نظر دهنده به سایت برای دیدن تایید دیدگاه و یا دریافت پاسخ سوال خود است.

    • وب سیما
      15/11/2014

      سلام ، بله کاملا درسته. این مسئله میتونه خیلی تاثیرگذار باشه

      • راهنمای خرید گوشی
        04/12/2014

        مقاله بسیار مفیدی بود ، لطف بفرمایید مقالات جدیدترین رو هم در این گونه موارد منتشر کنید واقعا جالب بود.

        • وب سیما
          04/12/2014

          خواهش میکنم دوست عزیز، بله بصورت مستمر در حال ارائه مقالات هستیم

  • مرتضی
    13/11/2014

    سپاس بابت این مقاله

  • سهیل
    11/11/2014

    سلام
    ممنون از راهنماییتون
    ولی افزونه Automatic SEO Links
    فقط external – nofollow داره
    میشه افزونه درگر که شما تائید میکیند و از زبان پارسی پشتیبانی میکنه را معرفی کنید
    با تشکر

    • وب سیما
      12/11/2014

      با سلام
      احتمالا فقط رو لینک هایی به خارج از سایت هستند اعمال میشه، اصلا فکر نمیکنم که نیازی به افزونه هایی از این دست باشه! شما میتونید خودتون لینک هارو نوفالو کنید و اگر خیلی زیاد هستند بذارید فالو بمونه.

  • سهیل
    10/11/2014

    سلام خسته نباشید سایتتون واقعا عالیه
    ی سوالی دارم البته به این پست ربطی نداره ببخشید
    من از افزونه لینک های داخلی استفاده میکنم Automatic SEO Links
    حالا نمیدونم کدوم ساختار برای لینک های داخلی مناسبه
    لطفا در مورد زیر کمکم کنید
    Targetرو چی بذارم؟ self – top -blank-parent
    rel رو چی بذارم؟ external – nofollow

    • وب سیما
      10/11/2014

      سلام دوست عزیز
      از اینکه سایت مورد توجه شما بوده خوشحالیم.
      اگر لینک ها به سایت خودتون هستند که باید follow باشند و ترجیحا self. اگر لینک ها به سایت های دیگه هستند بذارید روی blank و external – nofollow

  • امیررضا
    07/11/2014

    سلام، عالی بود فقط یه سوال، اگه قرار باشه به همه کامنت های مثبت پاسخ داد، اینجوری اگه برای یک پست کامنت مثبت زیادی داشته باشیم، قسمت کامنت ها به هم نمیخوره به نظرتون؟ آیا واقعا لازمه این کار؟ واقعا کاربر احساس ناراحتی میکنه (هرچند خیلی کم)؟
    مرسی

    • وب سیما
      07/11/2014

      سلام دوست عزیز
      بنظرم تا جاییکه میتونید پاسخ بدید. مگر اینکه تشکرها خیلی کوتاه و سطحی بودن.
      همین که کاربرا متوجه میشن شما دیدگاهشون رو خوندید حس خوبی به اونها خواهید داد.
      خود شما پیشنهادی برای افزایش دیدگاه ها ندارید؟ تا حالا تجربه ای در این زمینه داشتید؟

      • امیررضا
        08/11/2014

        نه! فقط سعی میکنم کامنت ها رو زود جواب بدم تا مشکلشون حل شه. به نظر من همین فرم کامنت ها خیلی آدمو ترغیب میکنه مثلا فرم سایتتون خیلی خوبه حالا اگه مال منو ببینید کلا از نظر دادن میفتین :v

        • وب سیما
          08/11/2014

          مرسی دوست عزیز، شما لطف دارید. خب میتونید با صرف کمی زمان فرم نظرات سایتتون رو زیباتر کنید تا میزان فعالیت کاربران هم بیشتر بشه

مشاهده همه