بک لینک چیست؟ آشنایی کامل با لینک خارجی

بک لینک سایت چیست؟ به زبان ساده، لینکی که از سایتی به سایت دیگر ساخته شود را بک لینک می‌گویند. گوگل و سایر موتور‌های جستجو، بلک لینک را به‌عنوان «رای مثبت» برای یک صفحه خاص در نظر می‌گیرند. صفحه‌هایی با بک لینک بیشتر، به‌طور طبیعی آمار جستجو و رتبه بالا‌تری خواهند داشت.

منظور ما از لینک، متن یا تصاویری هستند که با کلیک روی آن‌ها کاربر به صفحه دیگری در اینترنت منتقل می‌شود. بک‌لینک در سئو بسیار تاثیر‌گذار است. ما در این مقاله به بررسی اهمیت بک‌لینک، نحوه ساخت آن و نحوه تعیین ارزش لینک‌های خارجی پرداخته‌ایم. اگر می‌خواهید سایت خود را به رتبه برتر برسانید، این مقاله راهنمای شما خواهد بود.

معرفی انواع بک لینک و تاثیر آنها بر سئو

بک لینک انوع مختلفی دارد و به لیک لینک فالو و نوفالو و لینک داخلی و خارجی تقسیم میشود. در این بخش ابتدا درمیابیم بک لینک چیست سپس تاثیر آنها بر سئو را میشناسیم.

تاثیر لینک خارجی در سئو؛ ارتقا رتبه سایت با بک لینک

پس از پاسخ به سوال «بک لینک چیست» و آشنایی با ماهیت آن، نوبت به بررسی تاثیر بک لینک در سئو می‌رسد. در‌واقع لینک‌های خارجی به‌طور مستقیم در سئو سایت تاثیر می‌گذارند؛ زیرا هنگامی که لینکی از یک صفحه در سایت دیگر ایجاد شود، ارزشمندی محتوای آن تایید شده است. یعنی، ربات‌های موتور جستجو می‌فهمند که صفحه لینک داده شده ارزشمند و کارآمد خواهد بود.

برای تولید یک صفحه ارزشمند در سایت خود، ابتدا باید نیاز کاربر را در نظر بگیرید. سپس با تکنیک‌های سئو، صفحه را برای ربات‌های گوگل نیز شفاف‌سازی کنید. برای اینکه محتوایی ارزشمند داشته باشید، باید نسبت به قوانین SEO تسلط کافی پیدا کنید. برای شروع پیشنهاد می‌شود مقاله سئو چیست را مطالعه کرده و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.

از زمان پی‌ریزی الگوریتم گوگل، لینک‌ها از مهم‌ترین فاکتور‌های تعیین رتبه در این موتور جستجو محسوب می‌شدند. همان‌طور که گوگل تایید کرده، با وجود تغییرات متعددی که در این الگوریتم ایجاد شد، همچنان این فاکتور جزو سه اصل تعیین رتبه سایت باقی مانده است.

بک لینک چیست؟ راه ارتباطی دو سایت برای دسترسی راحت کاربر

ساخت بک لینک؛ از اعتبار دامنه تا انتخاب انکر‌تکست

برای این که به‌طور کامل به سوال بک لینک چیست پاسخ داده باشیم، باید نحوه ساخت بک لینک را نیز بررسی کنیم. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که با خرید بک لینک از هر سایتی می‌توانند سیگنال ارزشمندی را به ربات‌های گوگل ارسال کنند. با‌این وجود، باید منتظر جریمه گوگل باشید!

در واقع خرید بک لینک، به دلیل آگاه نبودن نسبت به قوانین ساخت بک لینک است. بک لینک‌هایی که به سایت‌های اسپم با اعتبار دامنه پایین ایجاد می‌شوند، برای سایت شما نیز مشکل ایجاد خواهند کرد.

در هنگام ساخت بک لینک، باید به کلمه‌ای که لینک روی آن ایجاد شده، دقت بیشتری شود. این عبارت اصطلاحاً انکر تکست نام دارد. در ادامه به‌طور کامل مفهوم و اهمیت انکر تکست را بررسی خواهیم کرد.

قرار دادن بک لینک در سایت؛ توجه به متن لینک شده یا Anchor Text

انکر تکست یا متن لینک شده به این معنی است که لینک روی چه عبارتی قرار گرفته است. به‌عنوان مثال در گذشته رایج بود که در عبارت «برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید»، لینک را بر روی کلمه اینجا قرار می‌دادند. عبارت «اینجا» متن لینک‌شده یا همان Anchor Text محسوب می‌شد.

ولی اشتباه بزرگ بی‌توجهی به عبارت انکر تکست است. هنگام بررسی گوگل برای بک لینک، ربات‌ها به انکر تکست توجه ویژه‌ای نشان می‌دهند. عملا ارزش و اعتبار منتقل شده به سایت شما در این عبارت خواهد بود. اگر سایت شما با عبارت «کتاب» لینک داده شود، جایگاه شما در کلمه کتاب در گوگل بهتر خواهد بود. ولی اگر این لینک با عبارت «موبایل» ایجاد شده باشد، جایگاه شما در عبارت «موبایل» بهبود خواهد یافت.

با بروزرسانی الگوریتم‌های گوگل، استفاده غیرطبیعی از یک عبارت به عنوان Anchor Text نیز به‌عنوان راهی برای شناسایی سایت‌های اسپم و جریمه آن‌ها تبدیل شده است. برای انتخاب انکر تکست، ترکیب‌های طبیعی مانند زیر به‌کار گرفته شود.

  • کلمه یا عبارت هدف برای سئو مانند «طراحی سایت»
  • نام برند شما مانند «وبسیما»
  • ترکیبی از نام برند و کلمه هدف مانند «طراحی سایت وبسیما»
  • عبارات عمومی مانند «صفحه» یا «منبع»
  • عبارات طولانی و راهنمایی‌کننده کاربر مانند «برای مطالعه مقاله اینجا کلیک کنید»

اگر توازن لازم میان این نوع لینک سازی‌ها برای سایت شما وجود نداشته باشد گوگل می‌تواند رفتار غیر‌طبیعی شما برای کسب بک لینک را شناسایی کند.

اهمیت استفاده از انکرتسکت در ارزش بک لینک

انتقال ارزش از طریق بک لینک؛ تفاوت بک لینک فالو و نوفالو

نحوه تشخیص ارزشمندی بک لینک چیست؟ د‌واقع انتقال ارزش بک لینک با توجه به فالو و نوفالو بودن آن تعیین می‌شود. هر لینک به‌صورت پیش‌فرض Dofollow محسوب می‌شود؛ مگر آن‌که در کد HTML آن از ویژگی Nofollow استفاده شده باشد. زمانی که ربات گوگل یک بک لینک نوفالو را مشاهده کند، ارزش و اعتباری به صفحه هدف منتقل نمی‌شود.

گوگل در سال ۱۹۹۰ مفهوم پیج رنک را معرفی کرد. در آن زمان تعداد بک‌لینک‌های یک وبسایت تاثیر بسیار چشمگیری بر رتبه‌بندی آن در نتایج گوگل داشت. متخصصین سئو و مدیران وب‌سایت‌ها با توجه به این فاکتور و با به‌کار‌گیری تکنیک‌هایی مانند تبادل لینک یا خرید بک لینک، تلاش بر بهبود جایگاه سایت در نتایج گوگل کردند.

با زیاد شدن معاملات بک لینک، گوگل الگوریتم‌های خود را آپدیت کرد و الگوریتم پنگوئن را برای شناسایی و جریمه سایت‌های متقلب معرفی کرد. پیشنهاد می‌شود برای آشنایی بیشتر با انواع دسته‌بندی بک‌لینک، مقاله لینک نوفالو چیست را مطالعه کنید تا گرفتار جریمه پنگوئن گوگل نشوید.

الگوریتم پنگوئن؛ جریمه بک لینک‌های ساختگی در سایت‌ها

فاکتور‌های مهم برای تعیین ارزش بک لینک توسط گوگل

بک‌لینک‌هایی که از سایت‌های مختلف به سایت شما ایجاد می‌شود، ارزش و اعتبار یکسانی از دید گوگل نخواهند داشت. گوگل تلاش می‌کند فاکتورهای مختلفی را برای تعیین ارزش بک لینک لحاظ کند. مهم‌ترین این ارزش‌ها به شرح زیر است:

1- اعتبار دامنه یا Domain Authority

برای تعیین اعتبار دامنه فاکتورهای بسیاری لحاظ می‌شود که برخی از آن‌ها عبارتند از عمر دامنه، نوع دامنه، تعداد بک لینک‌های دریافتی، تعداد لینک‌های خروجی، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و مواردی از این دست. هر‌چقدر اعتبار دامنه‌ای که به شما لینک داده است بیشتر باشد؛ ارزش بک لینک و تاثیر آن بر جایگاه شما نیز بیشتر می‌شود.

2- اعتبار صفحه یا Page Authority

اعتبار صفحه شباهت زیادی به اعتبار دامنه دارد. ممکن است دامنه اعتبار سایت بسیار بالا باشد؛ ولی صفحه‌ای که از آن لینک دریافت کرده‌اید، اعتبار پایینی در دامنه داشته باشد. میزان اعتبار صفحه معمولا بر‌اساس لینک‌سازی داخلی سایت و بک لینک‌های ایجاد‌شده برای همان صفحه، تعیین می‌شود.

صفحاتی که لینک‌سازی داخلی خوبی داشته باشند، معمولا اعتبار بالایی نیز خواهند داشت. به‌عنوان مثال صفحاتی که در منوی اصلی سایت هستند معمولا معتبرترین صفحات آن دامنه محسوب می‌شوند.

برای بررسی page authority و domain authority ابزارهای مختلفی وجود دارند. بهترین این ابزار‌ها Serpchecker (از سایت mangools.com) و open site explorer (از سایت moz.com) است.

3- تعداد لینک‌های خروجی

هر دامنه‌ای که به شما لینک می‌دهد، احتمالا به سایت‌های دیگری نیز لینک داده است. با افزایش تعداد لینک‌های خروجی، اعتبار بین سایت‌های مختلف تقسیم شده و در‌نتیجه کاهش می‌یابد.

معمولا سایت‌هایی که در زمینه فروش رپورتاژ آگهی یا بک لینک فعالیت می‌کنند، علاوه‌بر شما به سایت‌های بسیاری لینک داده‌اند. همین مسئله موجب کاهش ارزش و اعتبار این نوع لینک‌سازی می‌شود.

پس همان‌طور که در‌مورد سوال «بک لینک چیست» کنجکاو بودید، باید نسبت به قواعد و نکات خرید رپورتاژ نیز اطلاعات بیشتری کسب کنید. در‌این‌صورت، صرف هزینه‌های هنگفت برای ساخت بک‌لینک موجب جریمه گوگل نخواهد شد. برای افزایش آگاهی پیشنهاد می‌شود مقاله رپورتاژ چیست را با دقت مطالعه کنید.

4- میزان ارتباط موضوعی سایت شما با سایت لینک‌دهنده

یکی از مواردی که گوگل توجه ویژه ای به آن دارد و تلاش میکند تا در فاکتورهای رتبه‌بندی نتایج جستجو از آن استفاده کند، ارتباط موضوعی میان صفحات لینک شده است. به‌عنوان مثال یک سایت در زمینه تور‌های گردشگری با ایجاد بک لینک در سایت‌های دانلود نمی‌تواند ارزش و اعتبار بالایی دریافت کند. ولی اگر این بک لینک ها از سایت‌هایی با موضوع سفر، گردشگری و خرید بلیت باشد، اثرگذاری بهتری در جایگاه شما می‌گذارد.

5- محل قرارگیری بک لینک

محل قرار‌گیری بک لینک در سایت اهمیت بسیاری دارد. ممکن است لینک شما در محتوای یک مقاله، سایدبار و یا حتی فوتر قرار گرفته باشد. لینک‌هایی که در محتوای صفحه هستند ارزش بیشتری در مقایسه با لینک‌های موجود در سایدبار و فوتر خواهند داشت.

به طور معمول لینک‌های موجود در فوتر یا سایدبار، در همه صفحات آن سایت نمایش داده می‌شوند، به این لینک‌ها اصطلاحا Sitewide می‌گویند. قرار‌گیری بک لینک شما در همه صفحات یک سایت می‌تواند عاملی برای تشخیص تقلبی بودن لینک، توسط ربات‌های گوگل باشد. حتی ممکن است با تکرار زیاد این اتفاق الگوریتم پنگوئن سایت شما را جریمه کند. از‌این‌رو متخصصین سئو درج رپورتاژ را ارزشمندتر از خرید بک لینک یا تبلیغات متنی می‌دانند.

متخصصین سئو همیشه اعتقاد داشتند که لینک‌سازی نیاز به استراتژی دقیق و تخصص دارد. در صفحه آموزش لینکسازی می‌توانید همه نکات تخصصی برای ایجاد لینک را مطالعه کنید.

محل قرارگیری بک لینک؛ تاثیر در ارزش‌گذاری لینک خارجی

تولید محتوایی ارزشمند؛ راز دریافت بک لینک طبیعی

در این مقاله پاسخ کاملی به سوال «بک لینک چیست» داده شد. به‌طور حتم کسب بک لینک و استراتژی صحیح برای لینک‌سازی داخلی می‌تواند جایگاه شما را در نتایج گوگل بهبود دهد. ولی قبل از شروع باید تکنیک‌های مناسب و استانداردهای گوگل را به‌خوبی بشناسید؛ زیرا اشتباه در این کار می‌تواند نتایج کاملا معکوس به همراه داشته و موجب جریمه سایت شما توسط گوگل شود.

همان‌قدر که خرید بک لینک قوی به سئو سایت کمک می‌کند، اشتباه در انتخاب سایت و ایجاد لینک‌های کم ارزش موجب از دست رفتن جایگاه خواهد شد. از این‌رو، توجه به نکات گفته شده و به‌کار‌گیری تکنیک‌های سئو برای تولید محتوایی ارزشمند و دریافت بک لینک طبیعی می‌تواند راز موفقیت شما باشد.

بسیاری از صاحبان کسب‌و‌کار به‌دنبال دریافت بک لینک برای رشد سریع تر هستند؛ اما بک لینک تنها راه رشد در سئو نیست. شما می‌توانید با بهنیه‌سازی سایت رشد عالی را در سئو تجربه کنید. خدمات سئو سایت وبسیما شامل بهینه‌سازی، تنظیم استراتژی و تولید محتوا است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۱۹۱۰۷۷۷۰۱ تماس بگیرید.

سوالات متداول

بک لینک چیست؟

هر متن یا تصویری که با کلیک روی آن به صفحه دیگری منتقل می‌شویم، لینک نامیده می‌شود. اگر سایت یا دامنه اینترنتی دیگری به یکی از صفحات شما لینک داده باشد، اصطلاحا به آن بک لینک می‌گوییم.

تاثیر بک لینک بر سئو بر‌اساس چه فاکتور‌هایی اندازه‌گیری می‌شود؟

برای تعیین ارزش و تاثیر یک بک لینک بر سئو سایت شما فاکتورهای متعددی سنجید می‌شود که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

  1. اعتبار دامنه لینک دهنده
  2. ارتباط موضوعی سایت شما و صفحه ارجاع دهنده
  3. انکر تکست انتخاب شده برای لینک
  4. محل قرارگیری لینک در صفحه
  5. تعداد لینک های خروجی صفحه ارجاع دهنده
  6. فالو یا نوفالو بودن لینک

آیا بک لینک نوفالو نیز بر سئو تاثیرگذار است؟

طبق اعلام گوگل بک لینک نوفالو ارزش و اعتباری را به سایت ما منتقل نمی‌کند؛ ولی ایجاد تعادل میان تعداد لینک‌های فالو و نوفالو یکی از معیارهای مهم الگوریتم پنگوئن برای تشخیص طبیعی بودن لینک‌سازی خارجی سایت است. در نتیجه حضور لینک‌های نوفالو می‌تواند احتمال جریمه شدن سایت را به شدت کاهش دهد.

رایج‌ترین روش‌های لینک‌سازی خارجی چیست؟

کیفیت محتوای شما مهم‌ترین دلیل برای دریافت لینک از سایت‌های دیگر خواهد بود. با این وجود روش‌هایی برای لینک‌سازی وجود دارد که شامل موارد زیر است:

  1. خرید بک لینک متنی
  2. خرید رپورتاژ آگهی
  3. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی
  4. ساخت پروفایل در سایت‌های معتبر
  5. کامنت‌گذاری در سایت‌های مرتبط
پاسخ‌گوی سوالات شما هستیم سوال شما توسط کارشناسان وبسیما پاسخ داده شده و از طریق پیامک اطلاع رسانی می‌شود
نام و نام خانوادگی نام و نام خانوادگی به فارسی
آدرس ایمیل sample@domain.com
تلفن همراه 09 XX XXX XXXX
متن نظر
ثبت دیدگاه
  • ehsan amel
    18/02/2020

    با سلام
    چرا گوگل لینک محصولم رو در بالای صفحه اول و در بخش تصاویر نشون میده؟ در حالیکه این اصلا به درد من نمیخوره و باید در بین 5 لینک اول نمایش داده بشه! در وبمستر جایگاه پیج مربوط به این لینک 5 هست ولی هیچ اثری ازش نیست جز عکس محصول در تصاویر بالای صفحه! ممنونم میشم راهنمایی فرمایید.

    سپاس از سایت خوبتون

    • وبسیما
      WEBSIMA
      19/02/2020

      سلام دوست عزیز
      تصویر محصول شما احتمالا از نظر گوگل جدید و برای کاربر جذاب بوده است در نتیجه در بخش تصاویر نمایش داده میشود. در این شرایط آمار گوگل سرچ کنسول شما فریبنده بوده و تصور میکنید که در این عبارت جایگاه مناسبی داشتید. در حال حاضر راهی برای عدم نمایش این رتبه در سرچ کنسول نیست و این اتفاق (یعنی نمایش تصویر شما) یک مشکل محسوب نمیشود.
      با ادامه فعالیت و هدف گذاری روی محتوا و لینک سازی باید جایگاه صفحه را نیز در نتایج جستجو بهبود دهید.

  • ana ana.p
    09/11/2019

    با سلام و وقت بخیر
    درواقع الان لیستی از بک لینک های مخرب را شناسایی کردیم که تعداد آن زیاد است .
    1. برای حذف آن به وب مستر همه ی آن لینک ها را میتوانیم یکجا به وب مستر معرفی کنیم ؟ یا بهتر است قسمت بندی کنیم و مثلا روزی 20 بک لینک را به وب مستر ارسال کنیم؟
    2.اینکه نام فایلی که به وب مستر معرفی میکنیم هربار باید عوض کنیم که فایل برروی قبلی replace نشود ؟ یامهم نیست، و این اتفاق نمی افتد ؟
    باتشکر

    • وبسیما
      WEBSIMA
      09/11/2019

      سلام دوست عزیز
      معرفی این لینک ها تنها زمانی منطقی است که سایت شما به دلیل لینک سازی مخرب جریمه شده باشد و شاهد تغییر شدید و ناگهانی در نتایج جستجو باشید.
      1- معمولا لینک ها را به صورت مرحله ای به گوگل اعلام میکنیم و هر زمان که مشکلات مربوط به جریمه و از دست رفتن جایگاه برطرف شد این فرآیند را متوقف میکنیم.
      2- نیازی به تغییر نام فایل نیست.

      • ana ana.p
        10/11/2019

        درواقع احساس میکنم پاسخ شما یک آینده نگری باشه- و در صورتی که سایت جریمه شده بود و مشکلی در این زمینه داشت این کار را ادامه دهیم .
        اما الان که سایت جریمه نشده و افت ناگهانی جایگاه هم نداشته، و داریم بک لینک های مخرب را شناسایی میکنیم که اگر نسبت به سایت ما و سایت های رقبای ما خیلی پایین تر باشن، برای حذف آن اقدام کنیم ، چطور ؟
        مشکلی ایجاد میشه ؟
        درواقع سایت هایی که DA یا PA یا الکسای پایینی دارند را برای ذف بک لینک هخای مخرب در نظر میگیریم-
        این کار صدمه ای وارد میکنه ؟
        باتشکر از پاسخ شما

        • وبسیما
          WEBSIMA
          11/11/2019

          تا زمانیکه سایت با مشکلی مثل افت ناگهانی رتبه یا جریمه توسط گوگل مواجه نشده است کاری به لینک های خارجی و اعتبار آنها نداریم. همه سایت های اینترنتی مثل شما لینک های اسپم زیادی دریافت میکنند و الگوریتم های گوگل در حال حاضر قادر به درک این نوع سایت ها و نادیده گرفتن اثرشان هستند. در نتیجه بررسی و پایش مداوم لینک های خارجی نه تنها به شما کمکی نمیکند بلکه ممکن است موجب از دست رفتن جایگاه و برهم خوردن تعادل لینک های شما شود.

  • hojat salek
    29/06/2019

    سلام و درود بر شما.
    من یک سایت فروشگاهی دارم که نزدیک یکسال است، سایت هایی با اسم های(اسم دامین) عجیب و جفنگ به سایت من بک لینک می دهند. تعداد این سایت ها تقریبا روبه افزایش است و بعضی از این سایت ها به بیشتر صفحات سایت من بک لینک می دهند. نکته جالب این که ساختار و فرمت بیشتر این سایت های مخرب، یکسان می باشد. وقتی وارد این سایت ها می شوم مرتب ریدایرکت می شوم. الان تعداد دامین هایی که به سایت من بک لینک داده اند، 85 عدد می باشد، در صورتی که من حداکثر 30 تا از این بک لینک ها را خودم ایجاد کرده ام و بقیه مربوط به این وب اسپمر ها(سایت های مخربی که به سایت من لینک داده اند)می باشد که مسلما همه آنها بک لینک های بی کیفیت می باشد. من با استفاده از ابزار Disavow backlinks گوگل، این سایت ها را چند ماه قبل معرفی کرده ام و در ماه قبل هم دوباره آپدیت کرده ام. اما مطمئنم روی سایت من تاثیر منفی بسیار زیادی گذاشته اند. محتوای سایت من یونیک است و رقابت در حوزه کاری من شدید نیست و نسبت به چند تا رقیب از لحاظ محتوا و زیبایی سایت کاملا برترم!!اما جایگاه چندان مناسبی در سرچ گوگل ندارم. حالا با توجه به این تفاسیر و با توجه به این که روزانه حدود هزار بازدید کننده دارم و عمر دامنه ام نزدیک 3 سال می باشد، آیا از نظر شما برای خلاصی از شر این بک لینک های مخرب، تغییر دامنه از دات کام به دات آی آر همان دامنه فایده ای دارد؟؟!البته بدون ریدایرکت کردن دات کام روی دات آر.

    • وبسیما
      WEBSIMA
      10/07/2019

      سلام دوست عزیز
      این مدل سایت ها در اینترنت بسیار زیاد است و بیشتر کسب و کارها با چنین شرایطی روبرو هستند. نکته مهم این است که گوگل قادر به تشخیص اسپم بودن این سایت ها هست و نمیتوانند تاثیر منفی بر سئو شما داشته باشند. برای آنکه درک بهتری از استراتژی های مناسب در این شرایط داشته باشید پیشنهاد میکنم مقاله سئو منفی چیست را مطالعه کنید.

  • samira zakizadeh
    12/06/2019

    سلام خسته نباشید
    ایا ایحاد وبلاگ در بلاگ فا و بلاگ اسکای و …. و قرار دادن محتوای سایت خود در آن ها و لینک دادن به سایت خود برای سئو سایت ضرر دارد؟

    • وبسیما
      WEBSIMA
      15/06/2019

      سلام دوست عزیز
      این کار موجب جریمه سایت شما یا تاثیر منفی بر سئو نمیشود ولی دقت کنید که زیاده روی در این کار میتواند موجب مشکوک شدن الگوریتم پنگوئن به سایت شما شود. پیشنهاد میکنیم به جای این کار زمان و انرژی خود را صرف تولید محتوای ارزشمند در سایت اصلی کنید.

  • وحید رستم آبادی
    31/05/2019

    سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما عزیزان آیا کلاس آموزشی هم برگزار میکنین؟

    • وبسیما
      WEBSIMA
      15/06/2019

      سلام دوست عزیز
      بله، اطلاعات مربوط به دوره های آموزشی وبسیما در سایت آکادمی وبسیما دنبال کنید.

  • حمیرا باجلان
    20/05/2019

    من خودم یه سایت مجله ای دارم و تازه شروع به کار کردم، یه چند ماهی میشه، در کنارشم تو یه شرکت محتوا تولید می کنم.
    به نظرم مطالبتون خیلی مفید و کامله، سایتتونم خیلی کاربر پسنده، من که خیلی خوشم اومد، هم رنگ خوبی داره هم طرحش خاصه، گرفتن جایزه بهترین شرکت طراحی سایت به نظرم برازندتونه.
    امیدوارم تو کارتون پیروز و سربلند باشید و به کارتون هرچه بیشتر و هرچه بهتر ادامه بدید.

    • وبسیما
      WEBSIMA
      21/05/2019

      سلام دوست عزیز
      از لطف و توجهی که به مجموعه وبسیما دارید بینهایت سپاس گزارم. پیام شما انگیزه و انرژی مضاعفی را تیم وبسیما منتقل کرد. موفق و پیروز باشید.

  • علی اصغر رضایی
    23/03/2019

    سلام
    با تشکر از شما بخاطر مطالب خوبتون
    اگر اشتباه نکنم قسمت open site explorer در سایت moz به link-explorer تبدیل شده
    درست هست یا متفاوت هستند این دو ؟

    • وبسیما
      WEBSIMA
      03/04/2019

      سلام دوست عزیز
      بله کاملا درست است. این ابزار پس از تغییراتی که سایت MOZ در آن ایجاد کرد به نام Link Explorer شناخته میشود.

  • yaser rst
    17/01/2019

    تو بعضی از سایت ها که بک لینک ثبت میکنیم فقط در صورتی لینک رو نشون میده که کاربر تو سایت ثبت نام کنه. یعنی اگه اون صفحه رو با سیستم دیگه ای باز کنین فقط در صورتی میتونه ببینه بک لینک ایجاد شده رو که تو سایت ثبت نام کنه. آیا گوگل میتونه این جور بک لینک ها رو ببینه؟

    • وبسیما
      WEBSIMA
      20/01/2019

      سلام دوست عزیز
      خیر، این دست لینک ها برای گوگل قابل دسترسی نبوده و از وجود آنها مطلع نمیشود در نتیجه تاثیری بر اعتبار دامنه و سئو سایت شما نخواهد داشت.

  • امیر قلیزاده
    11/09/2018

    ویدیو را دیدم. بسیار خلاصه و مفید بود بدون هیچ جمله اضافی.ممنون
    حالا سوال بنده اینه که چه معیاری برای ساخت بک لینک وجود داره؟ مثلا من هزارتا محصول یا مقاله دارم برای همه اینها سخته بک لینک ساختن. معیار چی باشه که از بین محصولات یا مقاله هام مثلا 50 مورد رو انتخاب کنم برای بک لینک ساختن؟ مثلا فروش اون محصول معیار باشه یا تعداد سرچ کلمه کلیدی یا اینکه صفحه چندم گوگل هستم معیار باشه؟

    • وبسیما
      WEBSIMA
      15/09/2018

      سلام دوست عزیز
      خوشحالیم که ویدئو مورد توجه شما قرار گرفته
      سوالی که مطرح کردید بسیار دقیق و به جا بود. در واقع برای لینک سازی پیش از هر چیز باید یک استراتژی درست داشته باشیم. این استراتژی برای هر روش لینک سازی متفاوت است و در آن باید به زمان دریافت لینک، کلمه کلیدی هدف و صفحه ای که برای آن لینک گرفته میشود توجه کنیم.
      متاسفانه با توجه به طولانی بودن پاسخ امکان توضیح آن در بخش نظرات سایت وجود ندارد. برای رفع این سوال ما یک کارگاه 4 ساعته تعریف کرده ایم که در صفحه کارگاه آموزش لینک سازی کلاه سفید قابل مشاهده و ثبت نام است.

  • سیدمحمود غفاری
    19/08/2018

    سلام تمام لینک هایی که به سایت ما داده می شود ، ایا در ابزار وبمستر تولز قابل مشاهده هستند ؟

    • وبسیما
      WEBSIMA
      20/08/2018

      سلام
      ابزار گوگل وبمستر تمام لینک ها را به شما نشان میدهد ولی معمولا آپدیت اطلاعات آن با تاخیر زیادی انجام شده و ممکن است شما لینک های مربوط به یک تا دو ماه قبل را مشاهده نکنید. همچنین این ابزار امکانات مناسبی برای فیلترینگ، آنالیز و تعیین ارزش هر لینک به شما نمیدهد که عملا بررسی و تحلیل را دشوار میکند.

  • جواد رحیمی
    27/04/2018

    سلام
    ممنون از سایت خوبتون
    چندتا سوال داشتم ممنون میشم پاسخ بدید
    سوال اول: توی گوگل وبمستر قسمت لینک تو روی سایت ما تعدادی سایت رو مشاهده میکنیم که به سایت ما لینک دادند،ولی این ارقام با ابزار الکسا یکسان نیست چرا؟ و بک لینک واقعی رو کدوم سایت نشون میده؟
    سوال دومم راجب حذف سایتایی ضعیفی که به ما لینک دادند
    برای اینکه من مطمئن بشم که این سایتو باید حذف کنم با استفاده از سایت موز کدوم ابزار رو ملاک اصلیم قرار بدم؟
    Spam Score؟ Domain Authority ؟ به فرض اگه اتوریتی بالا ولی اسپم 7 داشته باشه باید حذفش کنم؟
    سوال سوم : برای حذفش از بک لینکای گوگل باید چیکار کنم؟ و یا اصلا به ریسکش میارزه؟

    • وبسیما
      WEBSIMA
      28/04/2018

      سلام دوست عزیز
      1- لینک های نمایش داده شده در پنل گوگل وبمستر خیلی کند به روزرسانی میشوند و آمار الکسا در این زمینه دقیق تر است.
      2- مهمترین فاکتوری که باید در نظر بگیرید Spam Score است. سایت هایی که نمره اسپم آنها بالاتر از 7 باشد خطرناک هستند.
      3- برای حذف لینک های نامناسب میتوانید از ابزار Disavow Links استفاده کنید ولی تا زمانیکه سایت شما توسط گوگل جریمه نشده یا با افت جایگاه ناگهانی روبرو نشدید از این ابزار استفاده نکنید.

  • نازنین حیدری
    10/01/2018

    سلام ممنون از مقاله و تیم خوب وبسیما
    میخواستم بپرسم که آیا لینک هایی که در صفحه ما باز میشود و اکثرا” بی ربط به موضوع ما
    هستند میتواند در سئو و جایگاه ما تاثیر منفی بگذارد؟

    • وبسیما
      WEBSIMA
      10/01/2018

      سلام دوست عزیز
      منظور شما لینک هایی هستند که از سایت شما به سایت های دیگه داده شده است؟ بله اگر این لینک ها بی ربط به موضوع صفحه باشند و یا تعداد آنها خیلی زیاد باشد ارزش و اعتبار صفحه شما را کاهش میدهد و مستقیما بر سئو تاثیرگذار خواهد بود.

  • علی هنرمندی
    09/01/2018

    یه سوال دیگه این هستش که به جای تبادل لینک 2طرفه. اگر از تبادل لینک 3طرفه استفاده کنیم. الگوریتم پنگوئن ما رو جریمه میکنه و تاثیر این نوع تبادل چقدره. مثلا سایت a به b لینک بده b به c لینک بده و c به a لینک بده

    • اصغر اکبر
      WEBSIMA
      09/01/2018

      سلام دوست عزیز
      این روش هم از طرف گوگل قابل شناسایی هست ولی درک آن به طور حتم دشوارتر است. نکته مهم این است که این لینک ها را در چه فضایی از صفحه سایت های قرار دهید. بعنوان مثال لینکی که در سایدبار سایت و در همه صفحات قرار داده شود احتمال جریمه شدن شما را تا حد زیادی بالا خواهد برد.

  • علی هنرمندی
    09/01/2018

    سلام . یه سوال برام پیش اومده و اینه که اگه ما ادرس سایتمون رو برای در سایت هایی مثل اپارات و قسمت وبلاگ سایتی مثل تیبان ویا پروفایل اینستاگرام خودمون بذاریم. تاثیر در رتبه سایت داره یا این که این لینک ها نو فالو هستند؟

    • اصغر اکبر
      WEBSIMA
      09/01/2018

      سلام دوست عزیز
      این لینک ها عموما نوفالو هستند ولی داشتن لینک های نوفالو نیز برای شما بی ارزش نیست. اولا کاربرانی که این صفحات را مشاهده میکنند (اگر صفحات فعال باشند) میتوانند به سایت شما دسترسی داشته باشند. دوما یکی از فاکتورهای گوگل برای سنجش سلامت لینک سازی شما تعادل میان لینک های فالو و نوفالو است که از این طریق حفظ میشود.

  • الهام باقری
    27/12/2017

    با سلام و ضمن تشکر از وبسایت خوب وبسیما
    میخواستم بدونم که بک لینک مربوط به کدوم بخش یا دوره سئو می شود؟

    • وبسیما
      WEBSIMA
      27/12/2017

      سلام دوست عزیز
      برای تکنیک های لینک سازی کارگاهی تعریف کرده ایم به نام آموزش سئو کلاه خاکستری. شرکت در این دوره میتواند منبع مناسبی برای یادگیری همه چیز در مورد بک لینک باشد.

  • John Doe
    26/12/2017

    با سپاس از این مقاله.
    آیا بک لینک هایی که تحت عنوان “منبع” در انتهای مقالات درج می شوند نیز نقش بک لینک را دارند یا خیر؟

    • وبسیما
      26/12/2017

      سلام دوست عزیز
      بله این لینک ها نیز بک لینک محسوب میشوند ولی با توجه به اینکه متن Anchor Text عبارت ارزشمندی نیست برای سایت دریافت کننده لینک ارزش زیادی ایجاد نمیکند.

  • نیلا سباق زاده
    26/12/2017

    سلام می خواستم بپرسم تعداد کلمه ای که برای لینک کردن انتخاب می شه فرق نمی کنه چند تا باشه؟

    • وبسیما
      26/12/2017

      سلام دوست عزیز
      عبارت مورد استفاده برای anchor text‌ محدودیتی ندارد و شما میتوانید حتی لینک را بر روی یک جمله قرار دهید ولی دقت کنید که سایت شما در همین عبارت جایگاه کسب میکند در نتیجه پیشنهاد میکنیم بک لینک های شما روی عبارات ۲ تا ۴ کلمه ای باشد.

  • خانه NLP
    14/12/2017

    آیا تعداد بک لینک و تمرکز آن فقط بر روی یک موضوع در دراز مدت ضرر دارد؟
    تعداد بک لینک تایید شده توسط گوگل چقدر است؟

    • وبسیما
      WEBSIMA
      16/12/2017

      سلام دوست عزیز
      تعداد بک لینک از طرف گوگل مشخص نشده و محدودیتی برای آن وجود ندارد. ولی گوگل روش هایی برای شناسایی لینک های غیرطبیعی دارد که یکی از آنها همین تمرکز بر روی یک عبارت خاص است. اگر همه لینک های شما دقیقا با یک عبارت هدف گذاری شده باشند موجب میشود گوگل به سایت شما مشکوک شده و یا حتی آن را جریمه کند

مشاهده همه