انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت

برای یک شرکت یا مجموعه تجاری برخورداری از یک سایت قدرتمند و کارآمد بدیهی بنظر میرسد ولی اولین قدم برای شروع، انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت خواهد بود. به منظور موفقیت در بازار رقابتی، شما نیاز دارید بهترین تجربه را برای مشتریان خود رقم بزنید.

با تغییرات وسیع بازاریابی در طول سالها، سایت های اینترنتی و نرم افزارهای موبایل به قدری در میان مردم و بخصوص جوانان جا باز کرده اند که هرکسی در فکر راه اندازی یک سایت یا تجارت در فضای اینترنت می باشد. معیارهای انتخاب شرکت طراحی سایت وابسته به کاربرد سایت مورد نظر شما و همچنی بودجه ای که در نظر دارید متفاوت خواهد بود در نتیجه همواره نمیتوان یک گزینه را به همه پیشنهاد کرد.

در این مقاله از وبسیما یک لیست اولیه گردآوری کرده ایم که شما در انتخاب یک شرکت طراحی سایت مناسب یاری می کند.

پادکست

 

1- هدف خود از راه اندازی سایت را مشخص کنید

اولین تدبیری که شما می بایست بیندیشید این است که با استفاده از سایت خود و تجارت آنلاین خود می خواهید به چه چیزی دست یابید. شما نیازدارید که هدف خود را مشخص کنید و قبل از انتخاب شرکت طراحی سایت تعیین کنید معیار موفقیت شما چه چیزی خواهد بود.

برای مثال اگر سایت شما یک فروشگاه اینترنتی است، تمرکز شما بر بازگشت سرمایه گذاری تان، تغییر بازار فروش و حفظ مشتریان دائم خواهد بود.

اگر شما در حال راه اندازی یک کمپانی جدید هستید و نیاز به معرفی برند خود دارید، سایتتان باید حاوی اطلاعات و مطالب مرتبط با محصولات و خدمات ارائه شده توسط شرکت و همچنین ارائه راه های ارتباط با مشتریان جدید و قدیمی باشد.

وقتی که شما می دانید که به چه چیزی برای به انجام رسانیدن هدفتان نیازدارید، قادر خواهید بود تا یک شرکت طراحی سایت متناسب با خواسته خود بیابید.

هدف شما از طراحی سایتکاری که شما باید در این مرحله انجام دهید: قبل از هر چیز هدف خود را از راه اندازی وبسایت مشخص کنید و پس از آن از شرکت طراحی سایت موردنظر خود بخواهید که توانایی هایش را به شما اثبات کنند. آنها باید به شما نمونه ای از فعالیت های خود که طی آن موفق به رفع نیاز خاصی شده اند را معرفی کرده و چگونگی تهیه ی راه حل های خود را به شما نشان دهند.

این به معنی داشتن یک نمونه کار دقیقا در زمینه کاری شما نیست! بلکه به معنی توانایی درک نیازها و پتانسیل های تجارت شماست. بعنوان مثال اگر آموزشگاه موسیقی دارید فعالیت شرکت طراحی سایت در زمینه معرفی آموزشگاه ها در هر زمینه ای میتواند معیار تصمیم گیری شما باشد.

 

2- هزینه ی طراحی سایت را در نظر داشته باشید

مثل هرچیز دیگری که می خرید، عبارت “هرچقدر پول دهی همان قدر آش می خوری” در دنیای طراحی سایت هم صادق است. اگر قیمت پایین یک شرکت طراحی سایت شما را برای سپردن کار خود به آنها وسوسه کند ممکن است زمان و هزینه زیادی را برای این اشتباه از دست بدهید.

این به معنی پرداخت هزینه های بالا نیست ولی شما باید ارزش و زحمت واقعی سایت خود را بسنجید و متناسب با همان هزینه کنید.

چگونه می توانید هزینه پروژه را تخمین بزنید؟ این واقعا یک معادله ی ساده است. به عنوان صاحب یک تجارت، اینجا همان جایی است که می بایست مکث کنید و کمی تحقیق کنید. سال گذشته چه مقدار هزینه صرف تبلیغات و بازاریابی کرده اید؟ پنج سال گذشته چطور؟ چگونه این تلاش ها باعث برگشت سرمایه تان شد؟

کاری که در مرحله دوم باید انجام دهید: از شرکت طراحی سایت درخواست کنید تا دلایلی روشن از ارزشی که در نتیجه ی کار ایجاد می شود و قیمت طراحی سایت به شما بدهد. به خاطر داشته باشید که در مورد ارزش و پیچیدگی کار صحبت میکنیم و نه زمان.

تعرفه شرکت طراحی سایتمردی از پیکاسو خواست تا روی دستمال کاغذی برای او نقاشی بکشد و به او بفروشد، پیکاسو در چند دقیقه طرحی برای او کشید و درخواست یک میلیون دلار کرد. مرد با تعجب پرسید که شما تنها چند دقیقه روی این نقاشی زمان گذاشتید چرا این پول را درخواست میکنید؟ پیکاسو جواب داد بله ولی 50 سال زحمت کشیدم تا بتوانم در چند دقیقه این نقاشی را بکشم.

اگر شرکت طراحی سایت می تواند سایتی برای شما طراحی کند و یا سرویسی را ارائه دهد که سرمایه شما را بازمی گرداند بنابراین هزینه برآورد شده نباید باعث برهم خوردن معامله ی شما با آنها شود.اجازه ندهید که برچسب قیمت شما را از هدفی که در مرحله یک مشخص کرده اید، دور کند. یک بررسی ساده نشان میدهد که شما هزینه های بسیاری در جای نامناسب (مانند مجلات تبلیغاتی چاپی) صرف میکنید ولی به هیچ عنوان بازدهی لازم را از آن دریافت نمی کنید.

3- سابقه ی شرکت طراحی سایت را بررسی کنید

مهم نیست که سابقه ی یک شرکت طراحی سایت چند سال باشد، در حقیقت بسیاری از شرکت های جدید، ایده های درخشان و تکنیک های مدرن تری نسبت به رقبای قدیمی خود دارند. نکته اینجاست که شرکت طراحی سایت چقدر با صنعت شما آشنا باشد و اینکه آیا راه حلی مشابه با کار شما برای مشتریان دیگر خود انجام داده اند؟ چقدر در پروژه های قبلی خود خلاقیت داشته اند و در جلب رضایت مشتریان گذشته موفق بوده اند؟

کاری که شما باید انجام دهید: از شرکت طراحی سایت در خواست کنید تا تکنولوژی های مورد استفاده خود، مشتریان موفق و راه حل های انتخابی شان را به شما معرفی کنند. بررسی نمونه کارهای طراحی سایت آن شرکت میتواند معیار مناسبی برای شما در این مرحله باشد.

4- با شرکت طراحی سایت در تعامل باشید و از آنان یاد بگیرید

تغییرات همیشگی وب سایت ها و تکنولوژی ها همه چیز را حتی برای ما که با وب سایت نفس می کشیم و زندگی می کنیم، دشوار و چالش برانگیز کرده است. بنابراین مهم است که بدانید که شرکت مورد نظر شما درمورد چه چیزی صحبت می کند و در حال انجام چه کاری است.

هنگامی که شما با یک شرکت طراحی سایت وارد مذاکره می شوید، آنها باید درکنار شما باشند و تلاش کنند تا شما را مجاب کنند که چه کاری انجام می دهند و چگونه این کار را انجام داده اند و از همه مهم تر چرا این کار را انجام می دهند.

اگر شما در بخشی از مذاکرات سردرگم شدید و یا متوجه بخشی از اصطلاحات و کلمات نشدید، این تقصیر شما نیست، مقصر شرکت طراحی سایت شما است.

کاری که شما باید انجام دهید: از شرکت طراحی سایت، درباره ی روند و روش کارشان سوال کنید و همچنین درباره ی دلیل توصیه هایشان و تصمیماتشان سوال بپرسید. اگر متوجه بخشی از پروژه نشدید حتما سوال کنید. درست است که شما وظایف و دغدغه های خودتان را دارید اما این هم درست نیست که در باره ی آنچه در آن سرمایه گذاری می کنید دیدی نداشته باشید.

5- تهیه محتوا وظیفه شماست نه شرکت طراحی سایت

شما بدون شک برای ساخت و یا راه اندازی مجدد یک سایت دلایل خاص خود را دارید.اغلب اوقات اولین چیزی که به ذهن می رسد، ظاهر سایت و قابلیت های آن است. البته که اینها فاکتور های با اهمیتی هستند اما فاکتور مهمتر که اکثرا هم نادیده گرفته می شود، محتوای مناسب است.

طراح و مشاور سایت شما باید عمیقتر به مسائل نگاه کند، آنها باید درباره ی مشتریان شما، تجارت و صنعت مورد نظر شما سوالاتی بپرسند، اگر چنین سوالاتی از شما پرسیده نشد، بهتر است که سریعتر آنجا را ترک کنید. با اینکه این مورد به عنوان گام پنجم بیان شد، اما صادقانه باید اعتراف کرد که مهمترین جنبه ی انتخاب  بهترین شرکت طراحی سایت، در همین مرحله است. مشاور شما می بایست در ابتدا اهمیت محتوا را بداند.

باید دقیقا مشخص کنید که چه اطلاعاتی باید در دید مشتریان و مخاطبان شما قرار گیرند و هدف شما ارائه چه محتوایی در نگاه اول است. در نظر داشته باشید که تهیه محتوا وظیفه طراح سایت شما نیست و هیچ کس بهتر از خود شما نمیتواند متون ارائه شده در سایت را تهیه کند. انجام این موارد شما را مطمئن می کند که سایت شما حامل پیام مورد نظرتان خواهد بود و کیفیت کار سالها باقی می ماند.

کاری که شما باید انجام دهید: از محتوای خود برای کمک به مشتریانتان استفاده کنید. محتوا شامل هرچیزی مثل نوشته ها، تصاویر، ویدئو و مواردی از این قبیل است. شرکت طراحی سایت مورد نظر شما باید قبل ازهنر، به ارائه صحیح محتوا اهمیت دهد.

درست است که شرکت طراحی سایت خود محتوا را برای شما تولید نمی کند، اما می بایست با تیم بازاریابی و تولید محتوای شما در ارتباط باشد.

6- بدانید که می خواهید به چه چیزی برسید، واقع بین باشید

به هدف و انتظارات خود از شرکت طراحی سایت فکر کنید و کمی زمان به آن اختصاص دهید. به این بیندیشید که چه اتفاقی در شش ماه تا یک سال روبرو ممکن است رخ دهد که شما را مطمئن کند که پول خود را درست خرج کرده اید.

فراتر از ‘نفر اول بودن در نتایج گوگل’ و ‘کسب بازدیدکنندگان بیشتر’ فکر کنید.

بعضی از اهداف اصولی که شما می توانید به آن دست یابید، عبارتند از:

  • افزایش میزان فروش آنلاین
  • معرفی نام تجاری خود در فضای اینترنت
  • ارائه اطلاعات و محتوای مناسب به مشتریان
  • کسب درآمد از تبلیغات

کاری که شما باید انجام دهید: از شرکت طراحی سایت موردنظر خود بپرسید که از چه ابزار و سرویس هایی برای اندازه گیری میزان بازدیدکنندگان سایت شما استفاده می کنند. شرکت طراحی سایت باید روند فروش شما را بداند تا بتواند راه حل مناسبی برای بهبود آن بیابد تا بتواند یک ارزش واقعی برای سایت جدید شما ایجاد کنند.

7- استراتژی خود را بشناسید

در مراحل قبلی هدف گذاری و انتظارات خود را مشخص کردید، در ادامه باید مسیر و برنامه مشخصی برای دست یابی به آنها تهیه کنید. چگونه میتوانید در فضای اینترنت بیشتر دیده شوید؟ برای طراحی سایت شرکت خود چه امکاناتی نیاز دارید؟‌ بازدیدکنندگان شما از طریق موتورهای جستجو به سایت وارد میشوند و یا تبلیغات هدفمند اینترنتی؟

استراتژی شرکت طراحی سایتشرکت طراحی سایت خوب می بایست توضیح مختصری از وب و روش های موفقیت در آن به شما ارائه دهد، یک استراتژی خوب به شما حس قدرت و اعتماد می دهد. وقتی که شما یک نقشه ی مطمئن داشته باشید، امکان برنامه ریزی و موفقیت هم خواهید داشت و بنابراین می توانید تصمیمات درستی بر پایه ی اطلاعات واقعی بگیرید؛ در نتیجه بازدیدکنندگان سایت شما به مشتریان شما تبدیل خواهند شد.

کاری که شما باید انجام دهید:از شرکت طراحی سایت خود بخواهید که متد مشخصی را با بیان جزئیات کامل در جهت رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده به شما معرفی کنند. مطمئن شوید که استراتژی آنها شما را به هدفی که در مرحله یک برای خود مشخص کرده اید می رساند.

8- خدمات پس از فروش و پشتیبانی را جدی بگیرید

بعد از راه اندازی سایت جدید، یک شرکت طراحی سایت معتبر، از سلامت سایت شما مراقبت می کند. بسته به اینکه چقدر شما، مشغول نگهداری و انتشار محتوا باشید در گزارشات تحلیلی به شما کمک خواهد کرد و شما را مطمئن می سازد که سایت جدیدتان، شما را به هدفتان می رساند.

اگر نیازمند تغییرات ظاهری و یا افزودن امکانات جدید به سایت هستید باید بتوانید با پرداخت هزینه متناسب سایت خود را ارتقا دهید. حتی دسترسی کامل به مدیریت و کدهای سایت اهمیت بسیار بالایی دارد زیرا وابستگی مطلق شما به آن شرکت را از بین میبرد.

اگر شرکت مورد نظر شما از یک هسته و سیستم مدیریت محتوای اختصاصی استفاده میکند همیشه و برای هر تغییر کوچکی به آنها وابسته خواهید بود.

کاری که باید انجام دهید: از شرکت طراحی سایت خود درباره ی خدمات پس از فروش و شرایط پشتیبانی سوال کنید. چطور به مشتریان دیگر کمک می کنند؟ آیا امکان ارتباط مستقیم و رفع مشکلات احتمالی پس از تحویل سایت را به شما می دهند؟

سخن پایانی

به جرات میتوان گفت که بهترین شرکت طراحی سایت نه در ایران و نه در هیچ کجای جهان نمیتوان یافت زیرا مهمترین عامل در موفقیت شما تعامل مناسب و دسترسی به دیدگاه مشترک با طراح می باشد. ممکن است شرکتی تمامی موارد بالا را بخوبی داشته باشد ولی شما طرز برخورد آنها و نگاهشان به مشتری را نپسندید و یا حتی در زمینه طراحی اجرا بسیار خلاق و توانمند باشد ولی از سلیقه و نیاز شما به دور باشد.

در نتیجه همیشه باید چندین گزینه را در ذهن خود داشته و با بررسی تمامی موارد بالا بهترین شرکت طراحی سایت را برای خود برگزینید.

تجربیات گذشته ی خود را در هر یک از موارد بالا و تاثیرشان بر موفقیت یا عدم موفقیت تجارت خود را با ما در میان بگذارید.

 

پاسخ‌گوی سوالات شما هستیم سوال شما توسط کارشناسان وبسیما پاسخ داده شده و از طریق پیامک اطلاع رسانی می‌شود
نام و نام خانوادگی نام و نام خانوادگی به فارسی
آدرس ایمیل sample@domain.com
تلفن همراه 09 XX XXX XXXX
متن نظر
ثبت دیدگاه
  • سیدمحمود غفاری
    20/08/2018

    ارزوی موفقیت برای شما را دارم
    لایق بهترین ها هستید
    از خواندن مقالات شما لذت می بریم

    • وبسیما
      WEBSIMA
      20/08/2018

      سلام دوست عزیز
      از لطف و توجه شما سپاس گزارم. امیدوارم که مطالب این سایت برای شما کاربردی و مفید بوده باشه.

  • آژانس طراحی وب سایت
    23/02/2017

    سلام به وبسیما
    خسته نباشید
    من یه جوان 17 ساله ام چند تا از کارگاه های شما رو شرکت کردم واقعا عالی بود .
    الانم خودم آژانس طراحی وب سایت دارم و همیشه کار ها و گوش زدهای متخصصین وبسما رو به خوبی انجام دادم و همچنانم میدم.
    امین اسماعیلی عزیز تبریک .
    وبسیمایی ها تبریک .
    انشاالله موئید باشید .
    وبسیما پایدار است 🙂

    • وبسیما
      WEBSIMA
      25/02/2017

      سلام دوست عزیز
      خوشحالیم که دوره ها و آموزش های وبسیما مورد استفاده شما قرار گرفته و براتون در مسیری که آغاز کردید آرزوی موفقیت میکنیم. اگر وبسیما بهترین شرکت طراحی سایت شناخته شده به خاطر اعتماد و لطف شما عزیزان بوده

  • reza
    22/02/2017

    تبریک میگم براتون امیدوارم در سطح جهانی بدرخشید

    • وبسیما
      WEBSIMA
      25/02/2017

      سلام دوست عزیز
      از لطف شما سپاس گزارم. با حمایت و توجه دوستانی چون شما میتونیم به این دستاورد هم برسیم

  • مرتضی
    20/02/2017

    بهتون بابت کسب برترین شرکت طراحی سایت ایران را تبریک می گم

مشاهده همه