تکنیک های لینک سازی داخلی دیجی کالا

مبحث استراتژی بسیار گسترده است و از لحظه انتخاب کلمه کلیدی تا تعیین ساختار سایت و انتشار محتوا را پوشش میدهد. مباحث زیادی میتوان در این زمینه مطرح نمود که هریک نقش بسزایی در درک صحیح گوگل از سایت شما و دسترسی سریع کاربران به محتوا خواهند داشت. در این بخش تلاش میکنیم یکی از مهم ترین سوالات کاربران وبسیما یعنی استراتژی مناسب برای لینک سازی داخلی را به صورت کلی بررسی کرده و تکنیک های موفق را به شما معرفی کنیم.

برای این مقاله از یکی از سایت های مطرح و موفق در فضای وب فارسی یعنی فروشگاه اینترنتی دیجی کالا بعنوان نمونه استفاده می کنیم تا درک بهتری از مباحث مطرح شده برای شما ایجاد گردد. دیجی کالا با موفقیت هایی که در چند سال اخیر کسب کرده است به یکی از مراجع اصلی طراحان سایت و متخصصین سئو برای الگو برداری در استراتژی های لینک سازی و بازاریابی محتوا تبدیل شده است. در حالیکه بسیاری از تصمیم گیری ها در مجموعه های بزرگ بیشتر به بهبود تجربه کاربری توجه دارند تا سئو و همچنین برخی تکنیک ها به گونه ای پیاده سازی شده اند که ممکن است در نگاه اول موجب گمراه شدن شما شوند ولی با بررسی دقیق تر میتوان ایده پنهان در آنها را پیدا کرد.

آنالیز سئو فروشگاه اینترنتی دیجی کالا

بهترین استراتژی های لینک سازی داخلی

توجه ما در این مقاله به استراتژی های به کار گرفته شده توسط دیجی کالا است ولی به آنها بسنده نمی کنیم و تلاش میکنیم نگاهی جامع به لینک سازی داخلی داشته باشیم و هر کجا که نمونه ای در دیجی کالا یافتیم با شما به اشتراک بگذاریم. پس به این مقاله بعنوان یک تحلیل از سایت دیجی کالا نگاه نکنید بلکه یک آموزش دقیق از لینک سازی داخلی است که از مثال های عینی در آن استفاده شده.

لینک سازی داخلی به شما کمک میکند تا یک شبکه داخلی در سایت خود ایجاد کرده و صفحات ارزشمند را به گوگل و کاربر معرفی کنید. نکته جالب توجه این است که لینک های داخلی از نظر تاثیر بر سئو تفاوت هایی با یکدیگر دارند. به طور کلی میتوان آنها را به سه دسته اصلی تقسیم نمود که عبارتند از؛ منوی هدر سایت، لینک های موجود در محتوا و لینک های موجود در فوتر یا سایدبار. در ادامه برخی از مهمترین نکات مربوط به لینک سازی داخلی را مرور میکنیم:

1- لینک های محتوایی ارزش بیشتری دارند

اگر در محتوای مقاله یا محصول خود به یک صفحه دیگر لینک دهید ارزش بیشتری برای صفحه هدف ایجاد خواهید کرد. بسیاری معتقدند که لینک های موجود در هدر و منوی سایت ارزشمندتر هستند ولی دلیل اصلی تاثیرگذاری آنها، تکرار در صفحات بسیار است نه ارزش بالای این فضا.

زمانیکه یک لینک در محتوای شما قرار میگیرد به این معنی است که ارتباط مستقیمی میان این دو صفحه وجود دارد و از نظر موضوعی به یکدیگر نزدیک هستند. وقتی صفحه ای را در میان متن و محتوای خود به کاربر معرفی میکنید ارزشی دوچندان از دید ربات های گوگل دریافت خواهد کرد. دقت کنید که این لینک سازی اگر بی هدف و نامرتبط باشد تاثیر خود را بر سئو  از دست خواهد داد.

یکی دیگر از تاثیرات مثبت این روش حذف عباراتی است که باید در منوی سایت نمایش داده شوند. بعنوان مثال شما باید صفحات مربوط به هر دسته بندی را مستقیما با نام آن یا عبارتی کلی که جستجوی بالایی ندارد لینک کنید و حضور این لینک در منو مشکلات زیادی برای لینک سازی محتوایی شما ایجاد میکند. برای ایجاد لینک به صفحه لوازم خانگی شما باید همین عبارت را در منو قرار دهید در حالیکه این عبارت در طراحی فروشگاه اینترنتی جذابیت لازم را ندارد به همین منظور دیجی کلا فضایی جدید در صفحات لندینگ خود ایجاد نموده تا وظیفه لینک سازی داخلی با عبارات هدف را انجام دهد. تصویر زیر نمونه ای از این لینک سازی است.

لینک سازی داخلی دیجی کالا در محتوای صفحه

 

2- لینک های بیشتر ارزش کمتری دارند

ممکن است تصور کنید که چون لینک سازی داخلی ارزشمند است میتوانید نهایت استفاده را از آن ببرید! و شروع میکنید به لینک دادن به صفحات مختلف سایت از یک صفحه. هرچقدر تعداد لینک های موجود در محتوای شما بیشتر باشد ارزش و اعتبار منتقل شده به هر یک از آنها کاهش می یابد.

تصور کنید که یک پارچ بزرگ آب یخ دارید و هر لینک در صفحه شما مانند یک کودک تشنه است. هرچقدر تعداد لیوان های خالی بیشتر  باشد سهم هریک از این آب گوارا کاهش پیدا کرده و در نهایت آبی که به آنها میرسد تشنگی هیچ کدام را رفع نمیکند.

سعی کنید در محتوای هر صفحه تنها به صفحاتی لینک دهید که از نظر محتوایی و موضوعی ارتباط نزدیکی با صفحه مبدا داشته باشند و از لینک سازی بی هدف به صفحات دیگر سایت خودداری کنید. یکی از تکنیک های رایج، لینک سازی خودکار در محتوای صفحات است که به صورت اتوماتیک عباراتی مشخص را به صفحات هدف لینک میکند. این تکنیک مدت هاست که تاثیر خود را از دست داده و حتی در مواردی میتواند موجب کم اعتبار شدن صفحه شما از نظر گوگل شود.

تاثیر تعداد لینک های زیاد در محتوای صفحه

همانطور که در این تصویر بالا مشاهده میکنید تعداد لینک های استفاده شده در این باکس محتوای دیجی کالا بسیار زیاد است و این مورد یکی از اشتباهات تیم سئو دیجی کالا محسوب میشود زیرا در محتوایی کم، لینک هایی بسیار به کار برده اند. در عمل استفاده از یک تکنیک در دو صفحه از سایت میتواند نتایج متفاوتی داشته باشد. تصویر پیشین یک استراتژی لینک سازی داخلی درست و تصویر جدید نمایی از زیاده خواهی متخصص سئو است.

3- لینک هایی که بیشتر دیده شوند ارزشمندتر هستند

گوگل تلاش میکند محتوای صفحه را همانند یک کاربر تحلیل کند. کاری که به ظاهر دشوار است ولی هم اکنون برای ربات های گوگل ممکن شده است. اگر فونت شما خیلی ریز باشد یا رنگ انتخاب شده نزدیک به رنگ محتوا باشد ارزش آن لینک کاهش می یابد. همچنین اگر کاربر برای مشاهده محتوا یا لینک نیازمند انجام فعالیتی در صفحه باشدتاثیر آن لینک به مراتب کاهش خواهد یافت.

یکی از تکنیک های رایج در میان متخصصین سئو این است که لینک های موجود در محتوا را همرنگ متن قرار داده و تشخیص آن را برای کاربر دشوار میکنند در حالیکه با این کار تشخیص لینک برای ربات های گوگل نیز دشوار شده و این فعالیت شما از طرف ربات بعنوان مخفی کردن لینک شناخته میشود. مخفی کردن لینک و متن یکی از تکنیک هایی است که گوگل مستقیما در راهنمای خود به آن اشاره کرده و این کار را یکی از مصداق های فریب گوگل میداند.

بعنوان مثال  ممکن است برای ارایه محتوای طولانی مجبور به تب بندی آن شوید؛ در این شرایط بهتر است لینک های خود را در فضایی قرار دهید که در نگاه اول یا همان تب اول برای کاربر قابل مشاهده باشد. در تصویر زیر مشاهد میکنید که بخش معرفی اجمالی محصول به صورت کامل در دیدرس کاربر قرار داده شد و برای مشاهده محتوای آن نیازی به کلیک نیست. همچنین در تب بندی زیر آن مشخصات فنی در نگاه اول دیده میشود ولی برای بخش های نظرات کاربران و پرسش و پاسخ کاربر باید روی تب مورد نظر کلیک کنید. محتوایی که در نگاه اول قابل مشاهده است تاثیر بیشتری بر سئو شما خواهد داشت و لینک ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

استفاده از لینک های پنهان در صفحه

تصویر بعدی به ما نشان میدهد که در بخش نقد و بررسی تخصصی این امکان فراهم شده که کاربر در صورت نیاز بخش های مختلف را پنهان کرده و صفحه را کوتاه کند. با این که قابلیت باز و بسته کردن محتوا در این صفحه وجود دارد طراح سایت دیجی کالا تصمیم گرفته تمام تب ها در ابتدا باز باشند. مهمترین دلیل این تصمیم تاثیر محتوای در دیدرس بر سئو صفحه است. از دید تجربه کاربری بهتر بود که این تب ها در ابتدا بسته باشند و در صورت نیاز کاربر آنها را باز کرده و مطالعه کند تا میزان اسکرول صفحه کاهش یابد ولی همانطور که همه میدانیم نمیتوان از سئو چشم پوشی کرد.

محتوایی که قابل مشاهده نیست در سئو تاثیرگذار نیست

4- چند لینک به یک صفحه ارزشی برای شما ایجاد نمیکند

اگر از یک صفحه سایت خود چندین لینک به صفحه دیگری داشته باشید گوگل هردوی آنها را خواهد دید ولی تنها اولین لینک موجود در صفحه را ملاک ارزش گذاری صفحه مقصد قرار میدهد. بعنوان مثال اگر در صفحه آیفون ۶ با عبارت ٬محصولات اپل٬ لینک داده باشید و در منوی سایت نیز همین صفحه را با عبارت ٬اپل٬ لینک کرده باشید لینک موجود در محتوا از نظر گوگل پنهان مانده و صفحه هدف در عبارت ٬اپل٬ ارزش و اعتبار دریافت خواهد کرد. همینجا به یکی از مشکلات رایج در سایت های بزرگ پی میبریم؛ یعنی منوهای گسترده. در این مورد در ادامه بیشتر صحبت خواهیم کرد.

بسیاری بر این باورند که با قراردادن لینک در محتوای خود میتوانند عبارت مورد نظر را به گوگل بفهماند در حالیکه همین صفحه با عبارت نامناسبی مانند ٬صفحه اصلی٬ یا ٬محصولات٬ در منوی سایت یا بخش دیگری از محتوا لینک شده است و عملا تاثیر لینک محتوایی شما را از بین میبرد.

5- لینک های موجود در فوتر معمولا نادیده گرفته میشوند

زمانیکه لینک صفحه ای از سایت خود را در فوتر یا سایدبار قرار میدهید ارزش و اعتبار کمی به صفحه هدف منتقل میشود. این مورد طی چند ماه اخیر شدت بیشتری یافته و در بسیاری موارد این صفحات با بهبود جایگاه همراه نمیشوند. یکی از نتایج این الگوریتم کاهش تاثیر خرید تبلیغات متنی بر سئو بوده و خرید بک لینک با استراتژی های پیشین را تقریبا بی ارزش کرده است.

یک مثال آشنا از این رفتار مربوط به سایت دیجی کالا است. در نسخه های پیشین این سایت فضایی در فوتر وجود داشت که عملا یک پاراگرافت چند خطی با چندین لینک به صفحات داخلی مهم بود. هدف از این کار ارزش آفرینی برای صفحات پررقابت و باارزش بوده است ولی به تازگی این بخش از سایت دیجی کالا نیز حذف شده.

لینک سازی دیجی کالا در فوتر سایت

همانطور که در تصویر مشخص است این باکس چند ماه پیش در سایت دیجی کالا وجود داشته و هدف اصلی آن لینک سازی داخلی بوده است. با استفاده از مربع های سبزرنگ تلاش کردیم تعدادی از این لینک ها را مشخص کنیم. این تکنیک دو ایراد اساسی داشت، اولا لینک های موجود در فوتر دیگر کارایی قبل را نداشتند، دوما این لینک ها همرنگ با متن بودند و به نوعی مخفی کردن محتوا محسوب میشدند که از نظر گوگل یک رفتار مشکوک محسوب میشود.

در حال حاضر سایت های بسیاری با کپی برداری اشتباه چنین محتوایی را در فوتر خود قرار داده اند که حتی به لینک سازی موجود در محتوا نیز توجهی نداشته اند و سایت هایی هستند که این تکنیک را به درستی استفاده کرده اند اما از کاهش تاثیر آن بی اطلاع هستند.

6- استراتژی لینک سازی در منوی اصلی سایت

با اینکه لینک های محتوایی ارزش بیشتری از دید گوگل دارند ولی لینک های موجود در منوی اصلی سایت تاثیر بیشتری در وضعیت سئو صفحه هدف خواهند داشت. دلیل این امر تکرار لینک در تمام سایت و صفحات است که در مجموع میتواند ارزش بالایی برای آن صفحه ایجاد کند.

مشکل اصلی زمانی پدیدار میشود که شما لینک های زیادی را در منوی سایت خود قرار میدهید. همانند مثال پارچ آب، میتوان گفت ارزش و اعتبار مشخصی در سایت شما جریان دارد که به صورت مساوی میان تمام لینک های موجود در منو تقسیم میشود. هرچقدر تعداد این لینک ها بیشتر باشد هریک از آنها سهم کمتری برداشت خواهند کرد.

دیجی کالا برای حل این مشکل راه حل ساده ای داشته است. لینک های مرحله سوم به بعد در منوی سایت به صورت Ajax و پس از قرار گرفتن موس کاربر بر روی لینک مرحله دوم در صفحه لود شده و نمایش داده میشوند. با این روش شما دسترسی ایده آل برای کاربران را حفظ کرده اید و هم زمان لینک های بیشمار را از منوی خود حذف میکنید. در تصویر زیر نمونه باز شده از منوی سایت دیجی کالا را مشاهده میکنید و یک تخمین سرانگشتی نشان میدهد که در حدود ۱۰۰۰ لینک در این منو وجود دارد ولی آیا گوگل نیز همین تعداد لینک را ایندکس میکند.

لینک سازی داخلی دیجی کالا در منوی سایت

تصویر زیر نمایی از ایندکس گوگل از صفحه اصلی دیجی کالا و لینک های موجود در آن است. همانطور که مشاهده میکنید گوگل تنها لینک های موجود تا مرحله دوم منو را ایندکس کرده و تعداد آنها بسیار محدود و منطقی است.

ایندکس گوگل از منوی دیجی کالا و تعداد لینک ها

 

جمع بندی

با بررسی همین نکات متوجه میشویم که استراتژی سئو و لینک سازی داخلی نقش بسیار پررنگی در تجربه کاربری و حتی طراحی سایت شما ایفا میکند. ولی قبل از پیاده سازی این تکنیک ها و الگو برداری از سایت های موفق باید دقیقا بفهمیم این بخش با چه هدفی در آن سایت ایجاد شده است. الگو برداری کورکورانه موجب میشود شما همیشه یک قدم از الگوی خود عقب باشید و البته در تصمیم گیری هایی که با او مشترک نیست دچار شک و تردید شوید. در فضای رقابتی موجود هزینه ای که برای آموزش سئو میپردازید در مقایسه با زمان و انرژی که برای آزمون و خطا صرف میکنید بسیار پایین است.

با مطالعه این مقاله سوالات بسیاری در ذهن شما ایجاد خواهد شد. در بخش نظرات همین صفحه مطرح کنید تا همکاران ما در وبسیما پاسخ گوی ابهامات شما باشند.

پاسخ‌گوی سوالات شما هستیم سوال شما توسط کارشناسان وبسیما پاسخ داده شده و از طریق پیامک اطلاع رسانی می‌شود
نام و نام خانوادگی نام و نام خانوادگی به فارسی
آدرس ایمیل sample@domain.com
تلفن همراه 09 XX XXX XXXX
متن نظر
ثبت دیدگاه
  • شیرین یحیایی
    31/03/2020

    سلام
    عکس آخر رو چطوری میتونیم ببینیم
    میشه ظاهر منو یه سایت مثل دیجی باشه منوهاش ولی ایجکس نباشه مثلا meghdadit

    ولی من میخوام با کلمات کلیدی مهم و کوتاه داخل منو هم ایندکس بشه لینک هام و هم اینکه داخل محصولات به دسته مرتبط لینک میدم تا کابر ببینه و راحتتر وارد بشه

    • وبسیما
      WEBSIMA
      04/04/2020

      سلام دوست عزیز
      برای مشاهده نسخه ایندکس شده آدرس صفحه را در گوگل جستجو کرده (قبل از آدرس عبارت :site) را قرار دهید. در کنار نتیجه جستجو یک فلش طوسی رنگ کوچک هست. بر روی آن کلیک کرده و گزینه cached را انتخاب کنید. نسخه ایندکس شده توسط گوگل به شما نمایش داده میشود. اگر بر روی لینک Text Only Version کلیک کنید تصویری که به دنبال آن هستید را مشاهده میکنید.

  • saeedeh a
    10/02/2020

    سلام. اگه یک صفحه ی اصلی داشته باشیم که محصولمون در اون توضیح دادیم و چند تا هم مطلب در موردش در پست های جداگانه نوشته باشیم و تو اون پستا با انکر تکست به اون صفحه ی محصول لینک داده باشیم برای اعتبار بیشتر: آیا درسته که از صفحه ی محصول هم به اون پستا لینک بدیم با انکر تکست؟ یعنی هم صفحه ی اصلی به پست ها لینک داده و هم برعکس پست ها به صفحه ی اصلی. یجوریای گردشی شده. هر دو به هم لینک میدن. من این کارو کردم اما نمی دونم درسته یا نه. ممنون میشم راهنمایی کنید.

    • وبسیما
      WEBSIMA
      21/02/2020

      سلام دوست عزیز
      الزامی به دادن لینک متقابل از محصول به مقاله نیست. در صفحات محصولات تلاش میکنیم تا کاربر از مسیر خرید خود خارج نشود و وجود مقالات و لینک های مختلف در این صفحه میتواند بر فرآیند تصمیم گیری و خرید کاربر تاثیر منفی داشته باشد.

  • علیرضا داودی
    22/11/2019

    سلام
    به نظر شما در منوی اصلی سایت به جای استفاده از عبارت ” صفحه اصلی ” از انکر تکست شامل کلمه کلیدی هدف برای صفحه اصلی سایت استفاده کنیم بهتر نیست؟
    یا اینکه از لوگو استفاده کنیم و متن جایگزین رو کلمه کلیدی هدف قرار بدیم؟

    • وبسیما
      WEBSIMA
      01/12/2019

      سلام دوست عزیز
      بله دقیقا بهتر است به جای استفاده از عباراتی عمومی مثل خانه یا صفحه اصلی، از نام برند یا کلمه کلیدی صفحه اصلی سایت در منو استفاده کنیم. قرار دادن ترکیبی از نام برند و کلمه هدف در متن جایگزین لوگو نیز استراتژی درستی است.

  • شیرین کریمی
    17/07/2019

    با عرض سلام خسته نباشید
    این که فرمودید کلمه ای که در محتوا لینک داره باید رنگش با رنگ متن حتما متمایز باشه، من الان تو مطالبی که تو محتوای سایتم دارم رنگ کلماتی که در متن دارای لینک هستند همانند متن مشکی هستند و فقط در زیر آن کلمه لینک یک خط قرار گرفته است، به نظر شما کافی است یا باید حتما باید بیاییم رنگ آن را تغییر دهم؟
    با تشکر

    • وبسیما
      WEBSIMA
      20/07/2019

      سلام دوست عزیز
      هم برای بهبود تجربه کاربری و هم برای آنکه گوگل تصور نکند شما عمدا این لینک ها را مخفی کرده اید بهتر است رنگ آن را متفاوت با محتوای متنی در نظر بگیرید.

  • سید محمد واعظی
    30/01/2019

    سلام در مورد لینک سازی در منوی اصلی سایت من داشتم مطلبتون رو میخوندم و الان برای نمونه دوباره همون سایت دیجی کالا رو داشتم نگاه می کردم که همه ی منوهای موجود رو داره بصورت عادی لود می کنه و از ایندکس شدنشون جلوگیری نمی کنه. این استراتژی جدیدشون آیا مربوط به همون بحث ایجاد صفحه ی اختصاصی برای هر مورد از دسته هاست و خودشون میخوان که هر کدوم از دسته بندی هاشون به این شکل صفحه خاصی داشته باشه و ارزش صفحات دسته بندیشون بالا بره که انقدر تعداد منوهای اصلی سایت رو زیاد کردن؟ و الان بنظرتون کدوم روش بهتر هست برای هر دسته بندی صفحه اختصاصی داشته باشیم( که همون صفحه سرچ اختصاصی برای اون دسته بندی هم میشه) یا تعداد منوی های اصلی سایت رو خیلی کم کنیم؟

    • وبسیما
      WEBSIMA
      02/02/2019

      سلام دوست عزیز
      تصمیم گیری ها در دیجی کالا و فروشگاه های اینترنتی بزرگ معمولا از جنبه های مختلفی انجام میشود و سئو هم یکی از این موارد است. تغییر سایت دیجی کالا با تغییر تیم کدنویسی و زبان برنامه نویسی همراه بوده و ممکن است دلایل مختلفی برای استراتژی جدید خود داشته باشند ولی اگر فقط از منظر سئو به این مساله نگاه کنیم سیستم قبلی به مراتب بهتر بوده است.

  • مهسا خورشیدی
    05/12/2018

    سلام وقت بخیر
    گزینه چهارم رو اگه میشه بیشتر توضیح بدید. جوری که من فهمیدم یعنی کلمه کلیدی رو در محتوا را به منو لینک ندیم؟

    • وبسیما
      WEBSIMA
      12/12/2018

      سلام دوست عزیز
      با توجه به اینکه از هر صفحه به صفحاتی که در منو قرار دارند لینک سازی انجام شده است عملا لینک دهی از داخل محتوا ارزش مضاعفی برای آن ایجاد نمیکند. البته دقت کنید که این لینک سازی ممکن است برای کاربر ارزشمند باشد و حضور آن در صفحه مفید و کارآمد است. در نتیجه به جای توجه به سئو برای لینک سازی این صفحات به تجربه کاربری دقت کنید.

  • امید omidabedi839@gmail.com
    12/09/2018

    ممنون از مطالب خوبتون

  • محمد انصاری
    09/06/2018

    با سلامی مجدد و عرض خسته نباشید
    ارزش لینکی که در منوی اصلی قرار گرفته با لینکی که در مرحله دوم منو اصلی(زیر منو) قرار دارد یکی است؟

    • وبسیما
      WEBSIMA
      10/06/2018

      سلام دوست عزیز
      لینکی که در زیر منو هست و در حالت پیش فرض دیده نمیشود ارزش کمتری به نسبت ردیف اول منو خواهد داشت. البته با معرفی الگوریتم Mobile First Index ممکن است تغییراتی در این ارزش گذاری ایجاد شود زیرا در موبایل همه لینک ها پنهان هستند.

  • علی درودی
    20/05/2018

    بسیار عالی بود. ممنون و سپاسگذار.

    • وبسیما
      WEBSIMA
      21/05/2018

      خواهش میکنم دوست عزیز. امیدواریم برای شما کاربردی بوده باشد

  • دلاور دلاور
    16/02/2018

    سلام خسته نباشید
    ممنون از مقاله خوبتون
    من یک سایت دیدم به نظر سایت b2b میباشد و تا حدودی هم شباهت به دیجی کالا دارد از نظر ظاهر
    اگر امکان دار نقط ضعف و قوت این سایت رو از نظر سئو بررسی کنید و توضیح دهید

    • وبسیما
      WEBSIMA
      17/02/2018

      سلام دوست عزیز
      امکان بررسی و آنالیز سایت ها به این شکل را نداریم. برای آنالیز یک سایت باید دسترسی به آمار سایت و پنل گوگل وبمستر و البته اطلاعاتی دقیق از فعالیت های انجام شده بر روی آن داریم. این فرآیند در طی جلسات مشاوره حضوری انجام میشود.

  • سعید
    03/02/2018

    سلام
    مقاله ی خیلی جالبی بود اما یه جاش برام واضح نبود!
    به فرض ما یه منو داریم که دستبندی محصولات رو داخلش داریم حالا میخوایم در داخل متن هم به اون دسته ها با کلمات کلیدی لینک بدیم.
    خوب اینجوری که گفتید لینکی که داخل منو هست لینک داخل متن رو بی ارزش میکنه.
    پس تکلیف چیه؟

    • وبسیما
      WEBSIMA
      03/02/2018

      سلام دوست عزیز
      در این شرایط دو راه دارید. یا لینکی که داخل منو هست را دقیقا با عبارت هدف خود قرار دهید یا مثل دیجی کالا این لینک را به صورت ajax در صفحه لود کنید.

      • محمد انصاری
        04/06/2018

        با سلام و عرض خسته نباشید
        سوال دوست خوبمون آقا سعید سوال من هم بود، ولی جواب شما کاملا روشن نکرد موضوع رو واسم. من یه سایت آژانس هواپیمایی دارم. کلمه ،،تور استانبول،، خیلی واسم مهمه و تو منو اصلی سایت هم این کلمه رو باید داشته باشم و لینک بشه به صفحه مورد نظر که تورهای استانبول توش تعریف شده و به صورت ajax هم نباشه که از قدرت لینک دهی منو اصلی به این صفحه استاده کنم. حالا میخوام مقالاتی در مورد مسایل مختلف استانبول بنویسم و این صفحات رو دقیقا با انکرتکست ،،تور استانبول،، لینک بدم به همون صفحه مورد نظر. با این تفاسیر باز هم گوگل فقط لینک داخل منو رو در نظر میگیره؟ اگر بخوام هم از قدرت لینک دهی منو اصلی و هم قدرت لینک دهی محتوایی برای یک صفحه هدف استفاده کنم راه حل چیه؟

        • وبسیما
          WEBSIMA
          09/06/2018

          سلام دوست عزیز
          مسیری که شما ترسیم کردید کاملا درست است. در این شرایط گوگل هر دو لینک را بررسی خواهد کرد ولی ارزش و تاثیر لینک قرار گرفته در هدر سایت بیشتر خواهد بود. با توجه به اهمیت لینک های منو بهتر است این عبارت را در هدر سایت حفظ کنید و به همان شکل که خودتان گفتید در محتوای برخی صفحات نیز لینک سازی محتوایی داشته باشید.

  • علی حسن پور
    30/01/2018

    سلام و عرض ادب
    مقالتون جالب بود مرسی
    تو یه قسمتی فرمودید که مثلا توی همه صفحه اندکس سایت به عنوان صفحه اصلی یا خانه یا هر چی وجود داره و هرچی ما در متن با انکرتکس های مختلف بهش لینک بدیم علنن بی فایده میشه.حالا نه فقط اندکس تو دسته بندی های مادر هم به همین صورت که تو منو هستند!
    راه حل چیه پس؟باید کاربر بتونه با یه لینکی به صفحه اصلی برگرده!

    • وبسیما
      WEBSIMA
      31/01/2018

      سلام دوست عزیز
      کاملا بی فایده نمیشه ولی ارزش و تاثیرش خیلی کم میشه. به جای استفاده از عبارت هایی مثل صفحه اصلی یا خانه از نام برند یا کلمه اصلی تجارت خود استفاده کنید. بیشتر کاربران با کلیک بر روی لوگو به صفحه اصلی سایت میروند.

  • نازنین حیدری
    08/01/2018

    با سلام و قدر دانی از مقاله کامل و جامع شما
    آیا وب سایت دیجی کالا بر بستر و پایه ورد پرس طراحی شده است؟

    • وبسیما
      WEBSIMA
      09/01/2018

      سلام دوست عزیز
      سایت دیجی کالا خیر ولی مجله اینترنتی دیجی کالا یا همان دیجی کالا مگ با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس راه اندازی شده است.

  • سیروان رحیمی
    08/12/2017

    ممنون اقای اسماعیلی عزیز بابت این مقاله با ارزش
    من یه سوال دارم که آیا در دسته بندی ها که دو زیر دسته وجود داشته باشه
    بطور مثال در فروشگاهی که لباس می فروشد
    از دسته اول که لباس مردانه است
    در متن محتوای آن به تی شرت مردانه لینک داده بشه
    این درسته
    امادر دسته ی تی شرت مردانه چی /؟ در محتوای آن به کدوم صفحه بهتره لینک داده بشه ؟ صفحه اول ، همون صفحه لباس مردانه و یا صفحه محصول
    ،ممنون از شما وسایت خوبتون و دوره های موثر و مفیدتون

    • وبسیما
      WEBSIMA
      08/12/2017

      سلام دوست عزیز
      در این صفحه باید هم به صفحه دسته بندی مادر و هم به صفحه محصول لینک داده شود. کاربرانی که به این صفحه مراجعه میکنند انتظار دارند گزینه های مختلفی (محصولات) برای انتخاب داشته باشند و همچنین شما باید اجازه دسترسی به بخش های مرتبط دیگر مانند لیاس مردانه، کفش مردانه و … را نیز برای آنها فراهم کنید.

  • Mosy
    02/12/2017

    واو… تا حالا توجه نکرده بودم به این که منو دیجی ajax هست. تازه باعث سریع تر شدن لود صفحات هم میشه.
    ولی برداشتن بعضی از لینک ها از منو اصلی به نظرم یه خورده ریسک داره، چون کاربری که وارد یکی از صفحات میشه، به فرض این که از محتوا اون صفحه خوشش بیاد با احتمال زیادی به منو رجوع میکنه تا ببینه بقیه محتوای سایت راجع به چی هست.

    یه نظر: بهتر نیست رمز عبور ثبت نام رو به ایمیل هم بفرستید؟ شما واقعا سیستم ثبت نام عجیبی دارین.

    • وبسیما
      WEBSIMA
      02/12/2017

      سلام دوست عزیز
      بله منو به صورت ajax تعریف شده و تلاش شده که در عین حال تجربه کاربری و سئو در سایت حفظ بشه.
      سیستم ثبت نام براساس شماره همراه نوشته شده و برای هر پاسخ به دیدگاه کاربران براشون پیامک ارسال میشه تا در سریعترین زمان ممکن بتونن پاسخ خود را دریافت کنند.

مشاهده همه