22019286مشاوره رایگان طراحی سایت
چرا  ASP.Net نه؟

چرا ASP.Net نه؟

اگر این روزها به بررسی استارت آپ های تازه در TechCrunch بپردازید،به نظر می رسد که اکثر استارتاپ ها بر پایه لینوکس هستند،نه ASP.Net! اگرکسی در حال راه اندازی استارتاپ خود هست،می خواهد که بهترین گزینه را انتخاب کند و او تنها یک بار حق انتخاب دارد و به نظر می رسد که افراد چیزهای مختلفی را به جز ASP.Net برای استارتاپ خود انتخاب می کنند. چرا اکثر استارتاپ های جذاب وبسایت خود را بر پایه ASP.Net نمی سازند؟ و به راستی چرا استفاده از ASP در طراحی سایت توصیه نمی شود؟

شرکت مایکروسافت انرژی و زمان بسیاری برای ساخت فریم ورک Net. هزینه کرد و می توان گفت که اکثر نرم افزارهای تحت ویندوز که در دهه گذشته نوشته شده است از آن استفاده می کنند. هر روزه کدهای Net. بسیاری نوشته می شود که این به معنای مرده نبودن آن است. همچنین فریم ورک وب ASP.Net نیز برای رقابت و مقابله با پلتفرم جاوا در ساخت وب اپلیکیشن ها نیز توسط مایکروسافت ایجاد شده است ، اما با وجود این ها سایت های جدید زیادی بر پایه آن ساخته نمی شوند. مشکل از کجاست؟ آیا مسئله هزینه است؟ هزینه سرور هاست؟ دست و پاگیر بودن لایسنس ؟جذاب نبودن؟ یا عامل های دیگر؟ همه ی این عوامل به علاوه چند عامل دیگر می تواند دلایل اصلی عدم استقبال از ASP.Net باشد.

asp

مشکلات ASP.Net

1.هزینه

یک برنامه توسعه به کمک Net. علاوه بر هزینه های هاستینگ سرور ها، تعداد افراد و نفر ساعت اعمال شده برای پروژه نیز بیشتر و در نتیجه هزینه های مرتبط به این بخش نیز افزایش می یابد. به دلیل بالا بودن هزینه های ASP.Net بسیاری از کسب و کارها و استارتاپ ها ترجیح می دهند که از آن استفاده نکنند. با استفاده از ابزارهای متن باز و رایگان می توان هزینه ها را به مقدار زیادی کاهش داد.

PHP، MySQL server، PostgreSQL server و آپاچی و همچنین سیستم عامل لینوکس همگی رایگان اند و آپدیت های آن ها نیز رایگان می باشد. هیچ مبلغی نیز برای خرید امکانات اضافه، انجام بک آپ و… از شما دریافت نمی شود و همچنین به استفاده از چندین سرور برای متعادل سازی بار نیازی نیست.

2.پشتیبانی

ASP.NET بر تعداد محدودی از توسعه دهنده های مایکروسافت تکیه دارد تا آپدیت ها و ارتقاء های مورد نیاز آن را تامین کنند. این مسئله باعث شده تعداد کمتر آپدیت ها و پشتیبانی ضعیف تر برای حل مشکلات بوجود آمده در ASP.NET را در مقابل پلتفرم های متن باز مانند php شاهد باشیم و این موضوع باعث پیشرفت کندتر و انتظار بیشتر برای ارتقای ASP.Net شده است.

3.زمان

برای تکمیل کدهای پیچیده و توابع ASP.NET در مقایسه با PHP مدت زمان بیشتری صرف خواهد شد تا کدهای نوشته شده به مرحله ی تکمیل و بهره برداری برسند، زمان توسعه را نیز باید به این زمان اضافه کرد. همچنین PHP سمت سرور تفسیر خواهد شد پس وقتی تغییری ایجاد شود نیازی به مراحل اضافه تری برای دیدن تغییرات وجود ندارد، در سمت دیگر ASP.NET باید هر بار بعد از هر تغییر کامپایل شود. زمانبر بودن پروژه هایی که از ASP.Net  استفاده می کنند نیز باعث شده بسیاری از کسب و کارها و استارتاپ ها از آن استقبال نکنند. چرا که زمان بر بودن پروژه باعث از دست رفتن فرصت های آنان می شود.

4.عملکرد

در برنامه های تحت وب و وب سایت  ها، کارایی و عملکرد وب سایت بر روی سرور می باشد. این عملکرد میان اسکریپت، پایگاه داده و سرور بررسی می شود.

اکثراً پایگاه داده ای که در وب سایت  های طراحی شده با ASP.Net استفاده می شود، پایگاه داده Microsoft SQL Server است. (البته در سایت های ASP.Net از پایگاه داده MySQL نیز می توان استفاده کرد). از نظر عملکرد و کارایی، عملکرد PHP به همراه پایگاه داده MySQL به مراتب بالاتر از ASP.Net با پایگاه داده SQL Server می باشد. این امر به دلیل کتابخانه های مورد نیاز SQL Server است که این اختلاف را ایجاد کرده است.

اکثر سایت هایی که با زبان php ساخته شده اند از LAMP استفاده می کنند.(LAMP کوتاه شده ی 4 کلمه ی PHP ,MySQL-Server ,Apache ,Linux می باشد.این 4 برنامه از معروف ترین برنامه های Open-Source در دنیای وب و اینترنت هستند که به Web Stack معروف اند)  LAMP به دلیل عملکرد مناسب و کارایی بالا، محبوبترین محیط توسعه وب می باشد و برای عملکرد مناسب، بهینه شده است.

عامل دیگری که در عملکرد و کارایی یک وب سایت  تاثیر دارد، سیستم عامل مورد استفاده و فایل سیستم مورد استفاده در سرور می باشد. در بررسی های انجام شده، سیستم عامل لینوکس به همراه فایل سیستم EXT4  مدیریت و نظارت بهتری بر روی جریان های ورودی و خروجی دارد و سیستم عامل ویندوز با فایل سیستم NTFS، عملکرد ضعیف تری را نسبت به لینوکس دارد. بنابراین عملکردی که یک سایت PHP بر روی سرور راه اندازی شده با لینوکس دارد به مراتب بهتر از وب سایت  مشابه نوشته شده با ASP.Net بر روی سیستم عامل ویندوز خواهد بود.

به هر حال انتخاب با شما می باشد شما می توانید طراحی سایت خود را بر مبنی ASP یا PHP  یا زبان های برنامه نویسی دیگر انجام دهید. نظر شما چیست آیا هنوز هم بر روی یک زبان برنامه نویسی خاص پافشاری می کنید؟

 

Review: 4.2 - "چرا ASP.Net نه؟" by , written on 20/10/2016

اگر این روزها به بررسی استارت آپ های تازه در TechCrunch بپردازید،به نظر می رسد که اکثر استارتاپ ها بر پایه لینوکس هستند،نه ASP.Net! اگرکسی در حال راه اندازی استارتاپ خود هست،می خواهد که بهترین گزینه را انتخاب کند و او تنها یک بار حق

پرسش و پاسخ تکمیلی با عضویت در سایت پاسخ به نظرات خود را به راحتی دنبال کنید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
30
  • امیر

    لطفا بفرمایید که این اطلاعات رو به چه شکلی استخراج کردید؟ آیا تستی انجام دادید؟ اگر بله، لطفا بفرمایید به چه شکلی و نتیجه هاش رو به اشتراک بزارید، اگر منبعی دارید، لطف کنید ارسال کنید، در غیر اینصورت در کمال احترام، این مقاله هیچ بار علمی نداره !

    29/07/2017پاسخ...
    • Websima

      سلام دوست عزیز
      در این مقاله اطلاعات آماری ارائه نشده است که نیازمند تست و منابع باشد. با کمی جستجو در اینترنت این اطلاعات را جمع آوری خواهید کرد.

      30/07/2017پاسخ...
  • وحید

    عجب … جالبه اینم در نوع خودش

    23/07/2017پاسخ...
  • مهدی

    با سلام،

    با اینکه مشخص هست که مقاله قدیمی هست، همچنین از اونجایی که نقاط ضعف PHP هم ذکر نشده (امیدوارم قبول داشته باشید که هر تکنولوژی دارای نقاط قوت و همچنین ضعف است) نشان دهنده یک طرفه به قاضی رفتن نویسنده محترم هست (اگر مقاله ای در سایت با عنوان “چرا PHP نه” وجود دارد، لطفا لینک ش رو در پاسخ احتمالی خود ذکر کنید)، اما بنده به عنوان یک توسعه دهنده اعتقاد دارم که زمان توسعه که به عنوان یکی از مهمترین پارامترها محسوب میشه با وجود IDE قدرتمندی به نام Visual Studio به مراتب کمتر از توسعه با دیگر IDE هاست. قوی ترین IDE در دسترس برای توسعه PHP از نظر قابلیت و امکانات سال ها با VS فاصله داره، البته خبر خوب اینه که پشتیبانی از PHP به VS اضافه شده. وارد مباحث دیباگینگ و … نمیشم. منتظر ورژن بروز شده این مقاله هستم که در اون اپن سورس شدن ASP.NET، مالتی پلتفرم شدن (قابلیت اجرا شدن بر روی ویندوز، لینوکس، داکر و …) در نظر گرفته بشه و از مقالاتی که به خاطره ها پیوسته به عنوان منبع استفاده نشه.

    موفق باشید.

    22/07/2017پاسخ...
    • Websima

      سلام دوست عزیز
      تخصص و دانش دوستانی مثل شما برای ما و خوانندگان این مطلب ارزشمند خواهد بود. خیلی خوشحال میشیم که پاسخ خودتون به این مقاله را برای ما ارسال کنید تا در ادامه ی همین صفحه منتشر کنیم.

      23/07/2017پاسخ...
  • رضا

    نظرات بنده که از نظر شما غیر تخصصی و عامیانه بود. اما همچنان منتظر اون گزارش “تست رفتار سنجی و پروژه بازاریابی چریکی” هستم. میخوام ببینم چه جوری همچین چیز بی ربطی رو میخواید ربط بدید به بازاریابی و تست رفتارسنجی.
    ضمنا شما وقتی بنده رو نمیشناسید نباید به خودتون اجازه قضاوت در مورد من رو بدید. به جای اینکه با یک جواب محترمانه بخواید موضع خودتون رو مشخص کنید سعی در تخریب افراد دارید، که البته این روال همیشگی شما در وبلاگتون هست. نظرات منفی رو نمی تونید جواب بدید و فقط سعی می کنید فرد رو تخریب کنید. البته سایت خودتون هست و اختیار با خودتون اما خواهشی که دارم اینه که دانش خودتون رو از بعضی مسائل ببرید بالا و با یک ترجمه سعی نکنید یک موضوع به این مهمی رو ببرید زیر سوال.

    مجددا؛ منتظر اون گزارش هستم. خیلی برام جالب خواهد بود.

    22/07/2017پاسخ...
    • Websima

      سلام دوست عزیز
      گزارش تهیه شده ولی هنوز منتشر نکردیم. با نسخه جدید سایت این گزارش هم منتشر خواهد شد. نظرات شما و همه عزیزانی که در سایت با ما همراه هستند برای محترم و ارزشمند است. اگر ذهنیتی غیر از این برای شما ایجاد شده پوزش میطلبیم.

      23/07/2017پاسخ...
  • ایمان صالحی

    لازم به ذکره که دات نت کور در آینده ای نزدیک مشکلات مربوط به سرور و سازگار نبودن با لینکوس رو که در مقاله گفتید کاملاً بر طرف میکنه اما مساله عمیق تر از ایناس…من دات نت کار هستم. بیشتر نظراتتون رو قبول دارم اما بر چه اساسی؟ بر اساس اینکه خودم با اکثر امکانات در MVC5 کار کردم و ضعف های دات نت قشنگ جلو چشممه(تازه در حوزه وب به دلیل مفسر نبودن؛ حسابی با مشکل روبرومون میکنه.. وبسایت Extendable زدن باهاش بقدری دنگ و فنگ داره که احتمالاً اگه پی اچپی کار باشی میتونی تو اون زمان دو تا سی ام اس بزنی). اما نمیتونم بگم چرا پی اچ پی بهتره…چون با پی اچ پی فعلاً کار نکردم(شاید هیچوقت کار نکنم و Django انتخاب کنم ولی مطمئنم رو دات نت نخواهم موند). …به کسانی که اول راهشونه و میخوان شروع کنن برادرانه توصیه میکنم که با زبون های OpenSource کار کنن و اونا رو یاد بگیرن و هرچه میتونن از مایکروسافت فاصله بگیرن چون دنیا فقط ایران نیست و در بیشتر کشور های جهان (خصوصاً کشور های جهان اولی) بیشتر داره با فریمورک ها و زبان های غیر از دات نت کار میشه. به حرف این و اون هم گوش ندن…به حرف منم گوش ندن. برن سرچ کنن ببینن مثلاً تو اروپا بیشتر از چی استفاده میشه…..حیف که من این آگاهی رو نداشتم و تو 26 سالگی تازه این نقاط تاریک رو دیدم…امیدوارم کسی دچار این اشتباه نشه….حرف آخر…هیچوقت سراغ زبان کامپایلر نرید. 🙁

    26/04/2017پاسخ...
    • Websima

      سلام دوست عزیز
      از اینکه تجربیات خودتون رو انقدر صادقانه و کارآمد با ما در میون گذاشتید سپاس گزارم

      28/04/2017پاسخ...
  • هادی

    عنوان مقاله رو اگر از نظر بازاریابی بهش نگاه بشه خوب مسلما تیتر چشم گیری برای برنامه نویس ها محسوب میشه ولی از نظر فنی ی تیتر ضعیف و غیر حرفه ای محسوب میشه.
    خیلی ها تکنولوژی های مایکروسافت رو همچنان به چشم چندسال پیش مشاهده میکنن در حالی که برای مثال همین ویژوال استودیو به شدت دست به تغییر زده که اصلا قابل قیاس به 2سال پیش نیست.asp.net طوری تغییر کرده که کسی که بعد از 2سال دوباره بیاد سراغش با ی تکنولوژی جدید کاملا جدید روبرو میشه.
    اینکه asp.net بهتره یا php و تکنولوژی های وابسته بحث جدیدی نیست و اینکه کدامش بهتره هم با ی مقاله چند خطی قابل ارزیابی نیست.بهتره از این سبک مقالات منتشر نکنید.

    07/01/2017پاسخ...
    • Websima

      سلام دوست عزیز
      از دیدگاه شما سپاس گزارم و کاملا با نظرات شما موافق هستم. اینکه از منظر بازاریابی به این مقاله نگاه کردید خیلی برام جالب بود چون دقیقا این مقاله بخشی از یک تست رفتار سنجی و پروژه بازاریابی چریکی بوده و چون الان زمان بررسی تموم شده به شما اعلام میکنم.
      نتایج بسیار جالبی کسب کردیم که احتمال داره بصورت یک مقاله منتشرش کنیم.

      07/01/2017پاسخ...
  • محمد

    “واقعا” با “ق” نوشته میشه. نه با “ف”.
    “آمیانه” هم “عامیانه” صحیح است.
    ولی با این شبه مقاله ای که من میبینم، کاربرا فکر میکنن که این یک دروغ اول آوریله و شروع میکنن به آمیانه نوشتن…

    26/11/2016پاسخ...
    • Websima

      سلام دوست عزیز
      ایراد گرفتن و تکذیب کردن راحته، اگر شما برخلاف این مقاله فکر میکنید لطفا دلایل خودتون رو برامون بنویسید

      29/11/2016پاسخ...
  • حسین

    فکر میکنم این مقاله به درستی نوشته نشده است.نمی دونم طبق چه اماری عنوان کردید که ASP.net پرفورمنس کمتری نسبت به Php داره و یا اینکه با این مقاله کاملا SQLServer که در حال حاضر در رتبه یک دنیاست رو با MYSQL به شدت ضعیف مقایسه کردید.شاید بهتر باشه یکم با منبع مقاله بنویسید.
    فقط اخیر کلام خود رو با این سوال از شما میپرسم.چرا تمامی بانک های ایران با Asp.net نوشته شده اند.
    این منبع خیلی حرف برای گفتن دارد.
    http://www.wrensoft.com/zoom/benchmarks.html

    25/11/2016پاسخ...
    • Websima

      سلام دوست عزیز
      لینکی که فرستادید رو من بررسی کردم بنظر معتبر و قابل استناد نبود و البته اطلاعاتی که میداد هم خیلی معیار دقیقی برای مقایسه در زمان انتخاب نبودن باید عوامل دیگه هم در نظر گرفته بشه.
      اینکه چرا بانک های ایران با ASP نوشته شدند رو نمیدونم ولی شاید همشون باید به یک سیستم واحد مرکزی متصل باشن و همین انتخاب رو براشون محدود کرده. اینکه از چه زبان برنامه نویسی استفاده بشه برعهده کدنویس هست نه خود بانک

      29/11/2016پاسخ...
  • رضا

    فکر کنم بهتر باشه شما وارد مسائل تخصصی نشید و توی همون زمینه creativity مطلب بزارید. اطلاعاتی که نویسنده مطلب داره مال زمان استیو بالمر هست. اول خودتون رو به روز کنید بعد مطلب بزارید توی وب. یه نفری که اطلاعاتی از این چیزا نداره به راحتی گمراه میشه.

    17/11/2016پاسخ...
    • Websima

      سلام دوست عزیز
      ارائه دیدگاه زمانی ارزشمند هست که شما پیشینه و فعالیت خودتون رو هم تا حدی معرفی کنید. در حالیکه به نوشتن یک نام بسنده کردید. ما خیلی خوشحال میشیم که شما نظرات و اطلاعات خودتون رو مطرح کنید ولی اینکه دیگران رو از انتشار مطالب و نظراتشون نهی کنید مارو برمیگردونه به همون مشکل همیشگی؛ عدم تولید محتوا. هرکس اطلاعاتش توی ذهن خودش ذخیره شده و ذره ای ارزش برای انتشار و انتقال اون قائل نیست.
      اگر دیدگاه ارزشمند و اطلاعات قابل اتکایی دارید ارسال کنید من با نام خودتون توی سایت قرار میدم. ولی اینکه یک نفری با نام رضا بخواد این مقاله رو زیر سوال ببره بنظرم قابل اعتنا نیست.

      18/11/2016پاسخ...
  • سینا

    من معتقدم یک برنامه نویس،اصلا نباید براش فرقی بکنه که با چه زبان و ابزاری برنامه نویسی بکنه.خود بنده به تشخیص خودم یه سری پروژه رو با دات نت و یه سری رو با php انجام میدم
    +
    اگر اخیرا به جامعه دات نت سری زده باشید،متوجه میشید که تغییرات بزرگی کرده و حتی با دات نت سال قبل اصلا قابل قیاس نیست!
    https://www.microsoft.com/net/
    http://docs.asp.net
    مایکروسافت دات نت کاملا اوپن سورس شده و سورس کامل اون رو توی گیت هاب میتوانید ببینید.روی ویندوز،لینوکس و مکینتاش،به سادگی تمام قابل اجراست
    تغییرات ۱۰۰ درصدی روی asp.net اعمال شده و هیچ شباهتی به نسخه های قبل نداره.سر سوزن وجه مشترک بین asp.net فعلی و قبلی نمیتونید پیدا کنید.
    دات نت فریم ورک 4.5 به .net core تبدیل شده.
    و همچنین ابزار ها.قبلا برای ایجاد یک وبسایت با asp.net نیاز به ویژوال استودیو بود اما امروز با نیم خط command توی خط فرمان ویندوز یا لینوکس پروژه شما ایجاد میشه.
    ویژوال استودیو کامیونیتی رایگان شده.مگر اینکه پروژه ای در سطح هیولا داشته باشید که نیازتون به ویژوال استودیو اینترپرایز بیوفته.
    اسکیوال سرور هم همینطور.
    پس قضیه lamp و اوپن سورس بودن و رایگان بودن و… کاملا منتفی شده!
    اما این دو.
    شما ساختار یک پروژه asp.net رو ببین چقدر منظم و زیباست.همچین نظمی رو من تو فریمورک هایی مثل zend هم ندیدم!
    web api,razor و…. سرعت عمل شما رو برای ایجاد یک وب اپلیکیشن به شدت بالا میبره
    با یک کلیک داخل nuget میتونید جی کوئری،بوت استرپ ،profier و خیلی ابزار های کارا رو با پروژه خودتون درگیر کنید.
    هسته اصلی سایت با c# نوشته میشه که خیلی مزایا داره من چون با گوشی هستم ،تو این مجال امکان قید کردن همه اینها نیست.
    کامپایلری بودن مزایای به شدت زیادی نسبت به مفسری بودن داره که اگر نداشت،فیسبوک php رو کامپایلی نمیکرد (پروژه hip hop)
    در کل این مقاله شما تناقضات زیادی داره.بدون اطلاع از ویژگی ها و تغییرات جدید مقایسه انجام دادید هیچ
    میگید روی یک زبان تعصب نداشته باشیم اما تعصب از داخل این مقاله داره فریاد میکنه

    06/11/2016پاسخ...
    • Websima

      سلام دوست عزیز
      از توضیحات و متن کامل شما تشکر میکنم، همین تغییراتی که فرمودید نشان دهنده این است که ASP ضعف های اساسی داشته و شاید به خاطر همچین مقالاتی در سطح اینترنت جهانی به این فکر افتاده که وقتشه تغییرات اساسی ایجاد کنه و امکانات جدیدی ارائه بده. اصلا بحث تعصب روی برنامه نیست. بطور حتم کسانی که الان در فضای کاری هستند تغییر زبان برنامه نویسی براشون خیلی کار مشکلی خواهد بود ولی کسایی که میخوان تازه شروع کنن میتونن با دید باز و با مطالعه بیشتر این کار رو انجام بدن. همین صحبت های اینجا میتونه تاثیر داشته باشه توی تصمیم گیری و فکر کردن بیشتر

      07/11/2016پاسخ...
  • ویرا

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما
    اول اینکه asp.net زبان نیست یک فریم ورک برای طراحی وب هست که زبانش c# یا vb.net هست. این دو تا خیلی با هم فرق داره و انتظار میره کسی که میخواد از یک تکنولوژی ایراد بگیره و نقدش کنه حداقل دربارش مطالعه کنه و چقدر بهتر میشه حتی باهاش کار بکنه که بیشتر لمسش کنه
    دوم اینکه تمام معیار های شما برای هر برنامه نویس یا صاحب یک سایت متفاوته مثلا بحث هزینه سرور ها ممکنه برای یک شخص اصلا مهم نباشه یا مساله پیچیدگی زبان به نوع فکر و حل الگوریتم هر برنامه نویس مربوط میشه و هیچوقت همه برنامه نویسان مثل هم فکر نمیکنن و عمل انجام نمیدن
    در اخر هم بگم همه این تکنولوژی ها ابزار هستن و هرکی بتونه بهترین برنامه رو بنویسه هنر کرده حتی اگر با ساده ابزار دنیا باشه!

    پیروز و موفق باشید.

    02/11/2016پاسخ...
    • Websima

      سلام دوست عزیز
      روی صحبت ما هم بیشتر به اون نکته آخر شما نزدیک بوده که با هر ابزاری میشه برنامه نویسی کرد و مهم دانش و تجربه اون فرد میتونه باشه. حالا که با هر ابزاری میشه برنامه نویسی کرد و خروجی مناسب رو ایجاد کرد ما پیشنهاد دادیم که این ابزار رو ASP انتخاب نکنند. خب این نظر ما بوده شما هم میتونید نظرات و دلایل خودتون رو بیان کنید برای اینکه چرا باید از ASP استفاده کنیم.

      05/11/2016پاسخ...
  • کیانوش درتاج

    وافعا آمیانه بود

    02/11/2016پاسخ...
    • Websima

      سلام دوست عزیز
      املای درست این عبارت “عامیانه” است که به معنی غیر رسمی یا محاوره ای می باشد. شاید منظور شما سطحی یا غیرحرفه ای بوده.
      خوشحال میشیم اگر نظرات خودتون رو بصورت کامل تر بیان کنید و اون چیزی که از نظر شما درست هست رو اعلام کنید تا هم ما و هم سایر دوستانی که در آینده این مطلب رو مطالعه میکنند آگاه بشن.

      02/11/2016پاسخ...
  • سهیل

    باسلام

    با احترامی که وب سیما دارم اما از عنوان های مورد استفاده در این مقاله و بخصوص استفاده از عنوان ( در طراحی سایت خود، هرگز از Asp.net استفاده نکنید…) در کانال تلگرامی و استفاده از عنوان (چرا Asp.net نه)

    این ها جملات غیر حرفه ای و افراتی و تفریط شده از وب سیما بعید است.

    در مقالات شما قبلا به این شدت تحمیل نظرات و سمت و سوی نویسنده دخیل نبود. اما استفاده از عبارت های بالا برای یک مقاله نشانه تفریط هستش. در ضمن راه رقابت تخریب حریف نیست مخصوصا برای شما وردپرسی ها.

    02/11/2016پاسخ...
    • Websima

      سلام دوست عزیز
      این عبارت هرگز رو من جایی ندیدم که استفاده شده باشه. ولی سخن شما کاملا متین و قابل احترام است.
      این مقاله فقط به بررسی این میپردازه که چرا نباید استفاده بشه در حالیکه دلایل زیادی هم برای استفاده از اون هست. پیشنهاد من اینه که یک مقاله هم تهیه بشه که چرا ASP.NET آره و مزایای این سیستم بررسی بشه. اگر شما منابع مناسبی در این زمینه میتونید معرفی کنید ما استقبال میکنیم

      02/11/2016پاسخ...
  • مهدی

    بهتر بود به asp .net mvc هم اشاره ای میکردید که هم متن باز هست و هم از نظر سرعت اجرا بسیار قابل قبوله.
    شما انگار پراید سایپا (php)رو با پیکان ایرانخودرو(asp) مقایسه کردی . و از این نکته غافل شدی که ارانخودرو الان داره خودروهای بروزتری هم میزنه (mvc)
    عجب مثالی زدم 🙂

    01/11/2016پاسخ...
    • Websima

      اتفاقا مثال خیلی جالبی زدید و البته پیشنهاد جالب تری هم دادید. خیلی خوشحال میشیم اگر مطالب و اطلاعات خودتون در این زمینه رو با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید. یا اگر طولانی میشه میتونیم در قالب یک مقاله و با نام خودتون منتشرش کنیم

      02/11/2016پاسخ...
  • ali

    asp.net فوق العادس …
    شما توی ایران برای ویژوال استودیو و asp.net هزینه ای پرداخت می کنید؟!!!

    31/10/2016پاسخ...
  • محمد ثنامهر

    با سلام
    در کمال احترامی که برای شما دوست عزیز قائل هستم ولی باید عرض کنم با نظرتون کاملا مخالفم
    این متنی رو که زحمتش رو کشیدید و نوشتید دال بر این هستش که آشنایی زیادی با برنامه نویسی دات نت ندارید.

    30/10/2016پاسخ...
  • امین خادمیان

    مهمترین مسئله برای یک استارت آپ هزینه و زمانه که به نظر من همین دو مسئله به تنهایی دلیلی برای استفاده از php و لینوکسه کی از درد سر خوشش میاد البته اگه امنیت مهم باشه asp رو ترجیح میدم …

    21/10/2016پاسخ...
ورود رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
ارسال قبلا ثبت نام کردید؟
ثبت نام قبلا ثبت نام کردید؟